Companie de curierat: Românii cumpără online gadgeturi și jucării de Paște în locul tradiționalelor haine noi

Cumparaturi online pexels.com

Coșul de cumpărături online pentru Paște s-a modificat anul acesta, tendințele de consum mergând tot mai mult înspre aria digitală, arată datele Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România. Gadgeturile, electrocasnicele, dar și jucăriile sau alte cadouri tech se află printre cele mai populare achiziții online în perioada sărbătorilor pascale, fiind alese de aproape 4 din 10 români, potrivit unui sondaj național realizat de companie, pe un eșantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban. Pentru tinerii din generațiile Z și Millennials, interesul este și mai mare, peste 41% dintre ei spunând că aleg cu prioritate astfel de produse. În această perioadă aglomerată, Cargus a înregistrat un volum mediu săptămânal cu 5% mai mare față de o perioadă obișnuită. Livrarea este realizată cu ajutorul unui număr de peste 2.100 de curieri care asigură o acoperire optimă pe întreg teritoriul țării.

Hainele și încălțămintea, altădată simboluri ale pregătirilor pentru Paște, au coborât pe locul doi în clasamentul preferințelor, fiind alese de 27% dintre respondenții sondajului Cargus. Aproximativ 22% cumpără online și produse alimentare și băuturi pentru masa de Paște, iar alți 17% dintre respondenți comandă decorațiuni tematice de Paște pentru casă și grădină. Peste o treime dintre participanți (37%) declară că nu fac achiziții online dedicate Paștelui, tendință mai pronunțată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.

Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paște, cei mai mulți români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători. Alți aproape 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână, în timp ce mai puțin de 9% așteaptă weekendul de dinainte. Un sfert dintre respondenți declară că nu fac cumpărături speciale de Paște.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Paștele devine un barometru interesant pentru tendințele de consum online, evidențiind schimbările ce apar chiar și în cazul tradițiilor populare. Coșul de cumpărături se distanțează de specificul istoric al cadourilor de Paște, fiind orientat tot mai mult către produse practice și de actualitate, în special în rândul tinerilor. Comportamentul de consum se adaptează stilului de viață rapid și flexibil, datorită atât preferințelor cât și nevoilor de a fi în permanență în pas cu ultimele noutăți. La Cargus, investim constant pentru a susține aceste nevoi, prin servicii de livrare eficiente și opțiuni cât mai variate pentru clienții noștri, astfel încât fiecare livrare să fie cât mai facilă și mai bine integrată în rutina zilnică”, explică Șerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.

Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulți încep să apeleze și la opțiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenți spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporția fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor. Pentru a răspunde acestor așteptări, Cargus a extins constant rețeaua SHIP & GO, care numără acum peste 2.000 de locații active în toată țara.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Categoria de produse dominantă în această perioadă a fost cea a electronicelor, confirmând interesul crescut pentru gadgeturi și produse tech.

 

 

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.