Spotify va scumpi abonamentele în această vară

Spotify pixabay.com

Spotify își va majora prețurile de abonament în zeci de țări din întreaga lume în această vară, potrivit unor persoane familiarizate cu subiectul, în timp ce liderul streaming-ului muzical acordă prioritate profitabilității, pe fondul creșterii prețurilor acțiunilor, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grupul intenționează să majoreze prețurile cu echivalentul a 1 euro pentru abonamentele individuale în țări din Europa și America Latină încă din iunie, au declarat aceste persoane.

Spotify nu va majora prețurile în SUA, cea mai mare piață a sa, în această vară, au precizat aceste persoane. Serviciul de streaming și-a majorat prețul lunar în această țară în iulie 2024. Spotify a refuzat să comenteze.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Executivii din industria muzicală au făcut mult timp lobby pe lângă Spotify, Apple Music și alte platforme de streaming pentru a-și crește prețurile, spunând că acestea au crescut mai lent decât inflația și că serviciul este ieftin în comparație cu abonamentele de streaming video, cum ar fi Netflix. Chiar și după recentele creșteri de prețuri, un abonament Spotify în SUA costă 11,99 dolari pe lună, față de 9,99 dolari pe lună când grupul s-a lansat în SUA, în urmă cu 14 ani.

Spotify a început deja să crească discret prețurile în unele țări, precum Olanda și Luxemburg, în ultimele săptămâni. Presiunea s-ar intensifica considerabil în această vară, a declarat o persoană familiarizată cu problema.

Măsura vine în contextul în care un deceniu de expansiune rapidă în domeniul muzical începe să încetinească, creșterea veniturilor globale în acest sector reducându-se la jumătate anul trecut, potrivit grupului comercial IFPI.

Pe măsură ce marile companii muzicale caută o nouă etapă de creștere, acestea au promovat „Streaming 2.0”: următoarea fază a streamingului muzical, care ar include versiuni premium mai scumpe ale serviciilor lor.

Potrivit mai multor persoane familiarizate cu discuțiile, grupurile de streaming, inclusiv Spotify, au luat în considerare posibilitatea de a percepe bani suplimentari pentru accesul timpuriu la muzică, deoarece industria muzicală încearcă să profite de cei mai pasionați fani ai artiștilor îndrăgiți.

De asemenea, aceste persoane au declarat că se gândesc să ofere acces anticipat la bilete la concerte celor care plătesc pentru nivelul super-premium.

Spotify are în vedere un nivel „super-premium” care ar costa 6 dolari în plus, pe lângă taxa de 11 dolari pe lună în SUA, a scris FT.

Aceste abonamente premium ar fi diferite pe principalele platforme, potrivit mai multor directori care sunt implicați în aceste discuții. Apple, Amazon și YouTube pregătesc, de asemenea, versiuni premium ale serviciilor lor de streaming muzical.

Cu toate acestea, aceste persoane au avertizat că planurile s-ar putea schimba.

Directorul general al Universal Music Group, Lucian Grainge, a introdus termenul „streaming 2.0” la o zi a piețelor de capital în septembrie. „Următoarea fază a streaming-ului, ceea ce îmi place să numesc streaming 2.0 . . noi credem că valoarea va crește enorm”, a declarat Grainge unei săli de investitori la studioul Abbey Road din Londra.

Observatorii s-au întrebat cum vor reacționa consumatorii dacă vor plăti mai mult, după ce în ultimul deceniu au beneficiat de acces la toată muzica din lume pentru aproximativ 10 dolari pe lună.

„Vor oamenii ceva nou?”, a declarat analistul Midia Mark Mulligan. „Este aproape ca și cum ai avea nevoie de elementul „stick” al super-premium-ului. Iar elementul stick este următorul: dacă vrei să asculți muzica mai întâi, ai nevoie de super-premium.”

Acțiunile Spotify au crescut de peste două ori în ultimul an, deoarece grupul a înregistrat atât profituri, cât și o creștere a numărului de abonați.