Gigantul german Bosch anunță noi concedieri în România. Compania va renunța la peste 500 de angajați de la Timișoara în următorii 4 ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Concedierile vor afecta divizia de servicii Bosch Global Business Services. Compania va tăia, la nivel global, aproximativ 3.400 de locuri de muncă din această divizie, până la finalul lui 2030.
Aceste concedieri vor afecta și România. Aproximativ 510 poziții de la Bosch Global Business Services din România vor fi ajustate până la finalul lui 2030.
În prezent, Bosch Global are aproximativ 1.800 de angajați în Timișoara.
Noile concedieri fac parte din planul anunțat în septembrie de Bosch de a renunța la aproximativ 13.000 de locuri de muncă.
Bosch a mai făcut concedieri în România și în octombrie. Economedia a scris atunci că fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, renunță la 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025. În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție.
Comunicatul integral al Bosch:
Scădere de angajați în 2024
Gigantul german Bosch, cu o prezență puternică în România, se confruntă cu dificultăți, pe o piață auto care trece printr-o perioadă turbulentă. Furnizorul german de tehnologii și servicii Bosch a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) în România, conform datelor recent anunțate, înregistrând o creștere de 2,6%, “în ciuda condițiilor dificile ale pieței”.
Bosch a mai anunțat că a investit în 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în România, în principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj și Blaj, precum și în R&D.
Numărul de angajați din cadrul Bosch în România a scăzut însă cu 1,9% față de anul precedent (mai puțin cu aproximativ 200 de angajați) și a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320.
Concedieri internaționale
Compania germană Robert Bosch a anunțat în septembrie că va desființa 13.000 de locuri de muncă ca urmare a luptei pe care o duce cel mai mare furnizor auto din lume cu o piață lentă, costuri ridicate și presiunea rivalilor, care i-au lăsat un deficit anual de costuri de 2,5 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), conform Reuters.
Compania a declarat anterior că se așteaptă să „lupte pentru fiecare cent” pe o piață acerbă, în condițiile în care cererea rămâne slabă, iar barierele comerciale exacerbează un mediu economic deja dificil.
Bosch a declarat într-un comunicat că dorește să “reducă din costuri cât mai repede posibil”. Pe lângă reducerile de personal, compania intenționează să diminueze costurile cu materialele și costurile operaționale, să reducă investițiile în facilități și clădiri și să eficientizeze logistica și lanțurile de aprovizionare.
Va reduce locurile de muncă la diverse locații din Germania, pe diverse termene, până la sfârșitul anului 2030, a precizat compania. De ceva timp, a existat o “supracapacitate semnificativă” în administrație și vânzări, precum și în dezvoltare și producție, din cauza scăderii cererii, se menționează în comunicat.
„Trebuie să lucrăm de urgență la competitivitatea noastră în sectorul mobilității și să ne reducem permanent costurile”, a declarat Stefan Grosch, membru în consiliul de administrație și director de relații industriale. „Acest lucru este foarte dureros pentru noi, dar, din păcate, nu există nicio cale de ocolire.”
Anul trecut, Bosch avea aproximativ 418.000 de angajați la nivel global.
