Franța va elimina scutirea de taxe de înmatriculare pentru mașinile electrice

masini electrice, incarcatoare electrice Sursa Foto: CarVertical

Franța va elimina scutirea de taxe de înmatriculare pentru autovehiculele electrice începând cu 1 mai în majoritatea regiunilor, punând capăt unei politici care a fost în vigoare din 2020. Singura regiune care ar trebui să mențină scutirea este Hauts-de-France, scrie Electrive.

În funcție de regiune și de vehicul, taxele de înmatriculare pentru un vehicul electric ar putea ajunge până la 750 de euro, potrivit Connexion. Scutirea fiscală a fost introdusă în 2020 pentru a încuraja adoptarea vehiculelor cu emisii zero, dar a fost limitată la o perioadă de cinci ani și urmează acum să expire.

Legea franceză actualizată privind finanțele pentru 2025, adoptată la jumătatea lunii februarie, a dat autorităților regionale termen până la 30 aprilie pentru a decide dacă să continue să ofere scutirea sau să revină la rata integrală – echivalentă cu taxele percepute pentru vehiculele pe benzină și diesel.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sistemul francez de taxe de înmatriculare este oarecum complex. Deși sunt incluse mai multe taxe mai mici, cea mai mare parte a costului este constituită de taxa regională, care se bazează pe puterea vehiculului – nu ca o cifră exactă, ci în trepte. Fiecare regiune își stabilește propria rată, plafonată la 60 de euro pe treaptă. În Hauts-de-France, de exemplu, taxa este de 36,30 de euro. O mașină cu o putere nominală mai mare necesită mai multe „trepte” pentru a calcula totalul.

Potrivit Connexion, un Renault Twingo E-Tech se încadrează în banda de impozitare trei, ceea ce înseamnă că ar trebui să plătească triplu din rata de bază – 180 de euro în Bretania, de exemplu, sau 129 de euro în Corsica. Și Twingo E-Tech nu este deloc o mașină electrică de înaltă performanță.

Datorită caracteristicilor de putere ale motoarelor electrice – în special ale sistemelor de tracțiune integrală cu două motoare – multe vehicule electrice înregistrează cifre de putere ridicate pe hârtie. Acest lucru ar putea duce la creșterea semnificativă a costurilor de înmatriculare pentru o mare parte a vehiculelor electrice, deoarece taxele cresc în mod semnificativ în funcție de putere în cadrul sistemului de taxe regionale.

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.