Franța va elimina scutirea de taxe de înmatriculare pentru autovehiculele electrice începând cu 1 mai în majoritatea regiunilor, punând capăt unei politici care a fost în vigoare din 2020. Singura regiune care ar trebui să mențină scutirea este Hauts-de-France, scrie Electrive.
În funcție de regiune și de vehicul, taxele de înmatriculare pentru un vehicul electric ar putea ajunge până la 750 de euro, potrivit Connexion. Scutirea fiscală a fost introdusă în 2020 pentru a încuraja adoptarea vehiculelor cu emisii zero, dar a fost limitată la o perioadă de cinci ani și urmează acum să expire.
Legea franceză actualizată privind finanțele pentru 2025, adoptată la jumătatea lunii februarie, a dat autorităților regionale termen până la 30 aprilie pentru a decide dacă să continue să ofere scutirea sau să revină la rata integrală – echivalentă cu taxele percepute pentru vehiculele pe benzină și diesel.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Sistemul francez de taxe de înmatriculare este oarecum complex. Deși sunt incluse mai multe taxe mai mici, cea mai mare parte a costului este constituită de taxa regională, care se bazează pe puterea vehiculului – nu ca o cifră exactă, ci în trepte. Fiecare regiune își stabilește propria rată, plafonată la 60 de euro pe treaptă. În Hauts-de-France, de exemplu, taxa este de 36,30 de euro. O mașină cu o putere nominală mai mare necesită mai multe „trepte” pentru a calcula totalul.
Potrivit Connexion, un Renault Twingo E-Tech se încadrează în banda de impozitare trei, ceea ce înseamnă că ar trebui să plătească triplu din rata de bază – 180 de euro în Bretania, de exemplu, sau 129 de euro în Corsica. Și Twingo E-Tech nu este deloc o mașină electrică de înaltă performanță.
Datorită caracteristicilor de putere ale motoarelor electrice – în special ale sistemelor de tracțiune integrală cu două motoare – multe vehicule electrice înregistrează cifre de putere ridicate pe hârtie. Acest lucru ar putea duce la creșterea semnificativă a costurilor de înmatriculare pentru o mare parte a vehiculelor electrice, deoarece taxele cresc în mod semnificativ în funcție de putere în cadrul sistemului de taxe regionale.