Tarifele impuse Chinei încep să aibă efecte: Volumul transporturilor de mărfuri în portul Los Angeles va scădea cu 35% săptămâna viitoare

Transporturile din China către coasta de vest a SUA se vor prăbuși săptămâna viitoare, în condițiile în care impactul tarifelor vamale ale președintelui Donald Trump determină companiile să își reducă comenzile de import.

Gene Seroka, directorul executiv al Portului Los Angeles, a declarat marți la CNBC că se așteaptă ca volumul de mărfuri primite să scadă cu mai mult de o treime săptămâna viitoare, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

„Conform optimizatorului nostru portuar, care măsoară încărcăturile din Asia, vom scădea cu puțin peste 35% săptămâna viitoare față de anul trecut. Și este o scădere abruptă a volumului, cu un număr de retaileri americani importanți care opresc toate livrările din China pe baza tarifelor”, a declarat Seroka.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Transporturile din China reprezintă aproximativ 45% din activitatea Portului LA, deși unele companii de transport vor căuta să ridice mărfuri din alte puncte din sud-estul Asiei pentru a încerca să își umple navele, a declarat Seroka.

„Realist vorbind, până când se va ajunge la un acord sau la un cadru cu China, volumul care va ieși de acolo – cu excepția câtorva mărfuri diferite – va fi foarte redus”, a declarat Seroka.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe lângă volumul redus de mărfuri, Seroka a spus că se așteaptă ca aproximativ un sfert din numărul obișnuit de nave care sosesc în port să fie anulate în luna mai.

La 2 aprilie, Trump a anunțat o creștere bruscă a tarifelor la mărfurile chinezești, ceea ce a dus la escaladări de ambele părți, rezultând în cele din urmă că atât SUA, cât și China au impus taxe de peste 100 % la multe mărfuri livrate în comerțul exterior bilateral. Secretarul Trezoreriei SUA, Scott Bessent, a descris situația ca fiind „nesustenabilă”, dar nu a existat niciun semn de negocieri substanțiale între cele două țări.

Datele privind expedierile din China au început deja să semnaleze încetinirea volumului schimburilor comerciale către SUA, alarmând unii economiști. Economistul șef al Apollo Global Management, Torsten Slok, a prezentat recent o cronologie în care scăderea importurilor din China duce la concedieri în industriile de transport și de vânzare cu amănuntul din SUA, rafturi goale și o recesiune în această vară.

Seroka a declarat că el crede că comercianții cu amănuntul din SUA au aproximativ cinci până la șapte săptămâni înainte ca impactul expedierilor reduse să înceapă să muște, parțial pentru că companiile s-au aprovizionat cu transporturi mai mari înainte de anunțurile tarifare ale lui Trump.

„Nu văd o golire completă pe rafturile magazinelor sau online atunci când cumpărăm. Dar dacă sunteți în căutarea unei cămăși albastre, s-ar putea să găsiți 11 cămăși mov și una albastră într-o mărime care nu este a dumneavoastră. Așadar, vom începe să vedem mai puține opțiuni pe acele rafturi, pur și simplu pentru că nu primim varietatea de bunuri care intră aici pe baza costurilor suplimentare existente. Și pentru cămașa albastră care a mai rămas, veți vedea o creștere a prețului”, a declarat Seroka.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.