Autostrada Transilvania. Erbașu a apăsat pedala de accelerație pe fostul lot Bechtel. Pesimist, lotul ar putea fi finalizat la sfârșitul lui 2026, la 22 de ani de la prima cupă de excavator

Mădălina Podaru mai 2, 2025 0 comentarii 7323 vizualizări
Erbasu Suplacu de Barcau Chiribis Autostrada Transilvania 3 Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Constructorul român Erbașu „a apăsat pedala de accelerație” pe fostul lot Bechtel de pe Autostrada Transilvania, însă trebuie să continue mobilizarea dacă vrea să finalizeze secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş în iulie 2026, arată Asociația Pro Infrastructură. Lucrările pe acest segment de 26,35 km au ajuns la un progres fizic de 5%.

„Erbașu pe Autostrada Transilvania, într-o viteză superioară. După un start hibernal așa cum vă relatam în 23 februarie, cei de la Erbașu au reușit să apese pedala de accelerație și se văd progrese bune în teren, atât la terasamente cât și la structuri. Însă mobilizarea trebuie să continue pe trendul ascendent dacă antreprenorul vrea să facă o figură frumoasă la primul său proiect rutier major și să inaugureze lotul în termenul contractual din iulie 2026. Posibil, în varianta optimistă”, arată Asociația.

API susține însă că și într-un scenariu pesimist acest lot „blestemat” ar putea fi finalizat la finalul lui 2026, la 22 de ani de la inaugurarea primelor lucrări.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Chiar dacă s-ar rata vara viitoare și vom intra în scenariul pesimist, totuși avem șanse mari să scăpăm de acest sector blestemat cel mai târziu la sfârșitul lui 2026, adică la 22 de ani și jumătate (!!!) de la prima cupă de excavator dată de Bechtel în iunie 2004”, mai arată Asociația.

Erbasu Suplacu de Barcau Chiribis Autostrada Transilvania 3
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
Erbasu Suplacu de Barcau Chiribis Autostrada Transilvania 3
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
Erbasu Suplacu de Barcau Chiribis Autostrada Transilvania 3
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Contractul pe cei 26,35 kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbașu, al patrulea constructor de pe acest tronson, și prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024. Abia în 20.01.2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este iulie 2026.

La finalul lunii martie, progresul fizic pe şantierul secţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş a ajuns la 5%. Contractul, finanţat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei fără TVA, iar constructorul are la dispoziţie18 luni pentru execuţia lucrărilor.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.