Lucrările de construire a Lotului 2 Avrig-Marșa – Arpașu de Jos (DN1) din autostrada Sibiu – Făgăraș au început, oficial, de miercuri, anunță reprezentanții Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, scrie Turnul Sfatului. Cu termen de finalizare în primăvara lui 2028, respectivul lot de autostradă face parte din autostrada A13, care va lega Sibiul (nodul rutier de la Boița) de Bacău.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„De astăzi încep lucrările efective la încă un tronson din autostrada Sibiu – Făgăraş. Este vorba de lotul doi care se întinde pe 19,92 km între Mârşa (DJ105G) şi Arpaşu de Jos (DN1). Astăzi a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, la doar două zile după emiterea autorizaţiei de construire. Până acum pe acest tronson s-au executat doar lucrări pregătitoare (drumuri de acces, organizare de şantier, staţii de preparare a mixturilor)”, anunță reprezentanții DRDP Brașov, printr-un text publicat pe Facebook.
Textul este însoțit de câteva fotografii din care reiese că momentul de începere a lucrărilor a fost marcat printr-o vizită la birourile din organizarea de șantier a constructorilor turci de la Makyol, care au câștigat licitațiile de construire a tuturor celor patru tronsoane din autostrada Sibiu – Făgăraș.
„Pentru început:
✅️ a fost pus în funcțiune laboratorul de calitate dotat cu aparatură de testare de ultimă generație;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare pentru platformele forajelor – constructorul va lucra cu 6 foreze și si-a propus ca până la finalul verii să finalizeze lucrările de armare, forare și betonare pentru toți cei 33.000 ml de coloane piloți forați;
✅️ au început lucrările de decopertare a stratului de pământ vegetal;
✅️ au fost finalizate drumurile tehnologice;
✅️ a fost finalizată organizarea de șantier și instalarea stațiilor de mixturi asfaltice și beton”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Antreprenorul a intrat în șantier cu 150 muncitori și 80 utilaje.
Principalele lucrări prevăzute pe acest lot:
🔹️19,9 km lungime
🔹️ 25 structuri
🔹️ 1 nod rutier la Avrig-Mârșa
Valoarea contractului pentru acest lot de autostradă este de 1,54 miliarde lei, la care se adaugă TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Termenul de finalizare a acestui lot este anul 2028, la fel ca în cazul celorlalte trei loturi, respectiv cel dintre Boița și Avrig (14,2 km) Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus (17,6 km) și, respectiv, Sâmbăta de Sus – Făgăraș (16,3 km).
Cu acest lot, în acest moment sunt în lucru 38 km (2 loturi) din 68 km lungimea totală a Autostrăzii Sibiu – Făgăraș A13, urmând ca în perioada următoare să înceapă lucrările și pe ultimele 2 loturi (Lotul 1 și Lotul 3), după ce vor fi emise Autorizațiile de Construire.
Autostrada Sibiu – Făgăraș A13 are o lungime totală de 68 km împărțiti în 4 loturi, toate fiind câștigate de constructorul turc Makyol.
Obiectivul de investiții face parte din autostrada A13 Sibiu – Făgăraș – Brașov – Bacău, traseul acestui tronson pornind din dreptul localității Boița și terminându-se în apropierea Municipiului Făgăraș.
În ceea ce privește restul autostrăzii până la Bacău, termenele nu pot fi deocamdată estimate. Abia în toamna anului trecut, de exemplu, a fost atribuit contractul de întocmire a studiului de fezabilitate pentru tronsonul dintre Brașov și Bacău. Proiectanții de la Consitrans au termen de 24 de luni pentru finalizarea acestui studiu de fezabilitate.