Producţia versiunii hibride a modelului Fiat 500 va începe în noiembrie, a anunțat compania Stellantis

Fiat 500 electric Sursa foto: Facebook/ Fiat România

Stellantis intenţionează să înceapă în noiembrie producţia versiunii hibride a maşinii de oraş Fiat 500, a anunţat luni producătorul auto franco-american, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Stellantis, care deţine mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei. Modelul 500e este produs la celebra fabrică Mirafiori din Torino, locul de origine al Fiat.

Fiat 500 era menit să revitalizeze marca Fiat în Europa şi să majoreze producţia în Italia. Recent, Stellantis a promis că va investi două miliarde de euro în Italia în 2025, pentru a produce noi modele la unele din uzinele sale italiene. Stellantis are cinci fabrici de producţie de automobile în Italia, plus o facilitate pentru producţia de vehicule comerciale.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Faza de pre-producţie a început deja la Mirafiori, dezvoltarea versiunii hibride a Fiat 500 fiind “un pas crucial în procesul de industrializare al acestui model”, se arată într-un comunicat al companiei.

Producţia de vehicule realizată în Italia de Stellantis în 2024 a fost cu 37% sub cea din 2023, scădere care se datorează în special unei prăbuşiri a activităţilor de asamblare de autoturisme, arată cifrele publicate recent de confederaţia sindicală FIM-CISL.

Pentru a răspunde la problema supra-capacităţilor de producţie din Italia, grupul Stellantis s-a bazat puternic pe programele de şomaj temporar finanţate de stat. În decembrie 2024, Stellantis a prezentat un plan destinat creşterii activităţilor de producţie realizate în Italia, dar o majorare ar urma să fie vizibilă abia din 2026, graţie lansării de noi modele.

La fel ca şi celelalte companii auto europene, Stellantis, al patrulea mare producător mondial de automobile, are probleme din cauza cererii reduse, în special pentru automobilele complet electrice, dar şi de pe urma incertitudinii legislative şi a concurenţei chineze puternice.

Capitalizarea de piaţă a Stellantis a atins un vârf de 93 de miliarde de dolari în luna martie a anului trecut, când compania se număra printre cei mai valoroşi producători mondiali de automobile. Însă situaţia s-a schimbat dramatic, după ce vânzările au scăzut, iar directorul general Carlos Tavares a intrat în conflict cu politicienii, delaerii şi sindicatele. În prezent Stellantis valorează aproximativ 28 de miliarde de dolari.

Fostul CEO Carlos Tavares şi-a anunţat plecarea surprinzătoare din fruntea grupului Stellantis, producătorul automobilelor marca Jeep şi Peugeot, în decembrie 2024, după o scădere dramatică a vânzărilor şi profitului grupului.

Una din priorităţile următorului director general de la Stellantis va fi oprirea tendinţei de scădere a vânzărilor în SUA. Însă o inversare a situaţiei va fi complicată de faptul că tarifele preşedintelui SUA, Donald Trump, au dus la majorarea costurilor şi au perturbat lanţurile de aprovizionare. De asemenea, Stellantis are probleme cu excesul de capacităţi de producţie în Europa, unde vânzările de automobile au stagnat pe măsură ce producătorii chinezi, în frunte cu BYD, au făcut progrese graţie unor vehicule cu preţuri competitive.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.