CNAIR, prin Direcția de Drumuri și Poduri Cluj, a lansat în licitație contractul pentru construirea unui pasaj rutier pe DN 1 F la ieșirea din Cluj-Napoca spre Zalău și Satu Mare.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contractul de aproximativ 60 de milioane lei are o durată de 24 de luni (proiectare și execuție), iar finanțarea este asigurată din fonduri PNRR (componenta împrumuturi). Procedurile de licitație și durata efectivă a contractului fac imposibilă încadrarea în termenul actual al PNRR (decembrie 2026).
Pentru acest pasaj, care urmează să fie construit pe DN 1F, strada Corneliu Coposu/Calea Baciului, la km. 4, au fost analizate două scenarii: pasaj rutier denivelat clasic, cu o lungime totală de 504 metri, respectiv un sens giratoriu suspendat care să asigure supratraversarea sensului giratoriu de la intersecția Corneliu Coposu/Calea Baciului.
Prima variantă, pasajul rutier clasic, va avea, în total, 18 deschideri și o lungime de 504 metri (cu tot cu rampe), conform datelor tehnice pe care le-a studiat Economedia. Etapa de proiectare va dura 6 luni, iar 18 luni reprezintă durata execuției pasajului.
„Descrierea proiectului: CNAIR SA prin DRDP Cluj a stabilit necesitatea și oportunitatea realizării obiectivului de investiții: Pasaj de legatură între DN 1F km 4+200 – strada Corneliu Coposu, ca urmare a blocajelor în zona intersecției sus menționate, fiind necesară luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului. Amplasamentul existent DN1F km 4+200 este o intersecție tip giratie, si este situat in judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca”, anunța Compania, în iulie 2023, la semnarea contractului de finanțare PNRR pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Detalii tehnice Pasaj Cluj-Napoca – DN 1F:

Prin PNRR vor fi construite mai multe pasaje rutiere și pietonale incluse în Planul Investițional.
Ofertele pot fi depuse până pe 5 iunie 2025, dar termenul poate fi prelungit la solicitarea constructorilor.