Nike va relua vânzarea directă a produselor sale prin intermediul Amazon în Statele Unite pentru prima dată din 2019, transmite CNBC.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Gigantul producător de încălțăminte și alte articole sportive a încetat să mai vândă produsele sale pe Amazon în urmă cu șase ani, ca parte a unei strategii de distribuție mai directă către clienți și de control mai mare asupra experienței de cumpărare. La acea vreme, Nike și mai multe mărci, precum popularul producător de încălțăminte Birkenstock, au rupt legăturile cu Amazon din cauza îngrijorărilor crescânde legate de produsele contrafăcute din marketplace-ul companiei.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Nike investește pentru a oferi mai multe produse și servicii „consumatorilor, indiferent de locul și modul în care aleg să facă cumpărături”. „Aceasta include extinderea către noi conturi digitale, inclusiv Amazon în SUA, noi parteneri fizici precum Printemps, îmbunătățirea experienței de vânzare cu amănuntul pe piață și lansarea căutării conversaționale bazate pe inteligență artificială a Nike pentru a îmbunătăți serviciile noastre online”, a declarat purtătorul de cuvânt într-un comunicat.
Colaborarea dintre Nike și Amazon
Amazon a transmis pentru CNBC într-un e-mail că „în curând va începe să achiziționeze direct o gamă mult mai largă de produse Nike pentru a extinde selecția pentru clienții din SUA”.
Înainte de acord, o selecție limitată de produse Nike era disponibilă pe Amazon prin intermediul unor vânzători terți. Dar Nike era un brand „restricționat” pe Amazon, ceea ce înseamnă că era foarte restricționat pentru a preveni falsificarea și articolele de calitate scăzută. Apple și L’Oreal se numără printre alte mărci restricționate pe Amazon.
„Apreciem vânzătorii independenți și oferim o perioadă extinsă de timp pentru ca numărul mic de vânzători afectați să își vândă stocul de articole care se suprapun”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Amazon.
Acordul reprezintă o victorie pentru Amazon, care a căutat să atragă mai multe mărci premium pe platforma sa. Amazon a cunoscut un succes rapid în domeniul îmbrăcămintei online, vânzând o gamă largă de articole de bază de la mărci populare și propriile mărci private.
În ultimii ani, compania s-a orientat către segmentul de lux, deschizând magazine online de modă de lux. La sfârșitul lunii trecute, Amazon a lansat un magazin online în colaborare cu Saks Fifth Avenue, care oferă o gamă selectată de mărci de lux, precum Dolce & Gabbana.