Toyota Motor a anunţat marţi că va prelua complet compania de echipamente de logistică Toyota Industries, într-o tranzacţie de 33 de miliarde de dolari, marcând o restructurare istorică a legăturilor de capital în cadrul grupului şi consolidând influenţa familiei fondatoare Toyoda, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele două companii au precizat că transformarea Toyota Industries într-o companie privată le va permite să adopte o perspectivă de afaceri pe termen lung.

Conglomeratele japoneze se confruntă cu presiuni crescânde pentru a-şi reduce deţinerile reciproce, ca parte a unei iniţiative guvernamentale pentru o guvernanţă corporativă mai bună.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

”Aceasta simplifică într-o oarecare măsură structura deţinerilor încrucişate din grup. Credem că are sens pentru Toyota Motor să păstreze un interes în Toyota Industries, mai ales pentru a exploata eventualele tehnologii autonome (în logistică) din viitor”, a explicat Vincent Sun, analist senior la Morningstar.

Costul total al tranzacţiei pentru Toyota Group va fi de aproximativ 4,7 trilioane de yeni (33 de miliarde de dolari), potrivit unui purtător de cuvânt. Acesta include o ofertă publică de cumpărare de 26 de miliarde de dolari pentru acţiunile Toyota Industries, la preţul de 16.300 de yeni pe acţiune – considerabil sub preţul de închidere de 18.400 de yeni de marţi, înainte de anunţ.

Va fi creată o nouă companie holding pentru derularea tranzacţiei. Compania imobiliară Toyota Fudosan va investi 180 de miliarde de yeni, în timp ce Akio Toyoda, preşedintele Toyota Motor, va contribui cu 1 miliard de yeni.

Toyota Motor va investi 700 de miliarde de yeni în acţiuni preferenţiale fără drept de vot. Toyota Motor şi alte companii din grup – Aisin, Denso şi Toyota Tsusho – îşi vor vinde acţiunile deţinute în Toyota Industries şi vor răscumpăra propriile acţiuni deţinute de aceasta.

”Toyota Group se concentrează pe mobilitatea oamenilor, bunurilor, informaţiilor şi energiei, pe măsură ce se transformă într-o companie de mobilitate”, au transmis companiile, adăugând că Toyota Industries se va concentra pe transportul bunurilor.

Deşi tranzacţia era aşteptată, preţul a luat prin surprindere mulţi analişti. Potrivit informaţiilor din presă, oferta publică de cumpărare fusese estimată la aproximativ 42 de miliarde de dolari, un preţ cu 62% mai mare decât oferta efectivă.

Toyota anunţase în aprilie că lua în calcul o posibilă preluare a Toyota Industries. În septembrie anul trecut, Toyota deţinea aproximativ 24% din Toyota Industries, în timp ce Toyota Industries deţinea la rândul său circa 9% din Toyota Motor şi peste 5% din Denso.

Toyota Industries, cunoscută iniţial ca Toyoda Automatic Loom Works, a fost fondată în 1926 de Sakichi Toyoda pentru a produce războaie automate de ţesut. Ulterior, o divizie auto a fost desprinsă şi a evoluat în actuala Toyota Motor.