Producătorul de jucării Mattel și și grupul tehnologic OpenAI intenționează ca inteligența artificială să facă parte din timpul de joacă al copiilor prin intermediul unui parteneriat strategic, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Joi, cele două companii au declarat că au format o „colaborare strategică” pentru ca Mattel, care produce păpușile Barbie, jocurile Hot Wheels și jocurile de cărți Uno, să utilizeze tehnologia OpenAI pentru a „aduce magia inteligenței artificiale în experiențele de joc adecvate vârstei”.
Companiile nu au oferit exemple cu privire la modul în care tehnologia ar putea fi combinată cu gama de jucării a Mattel, dar au declarat că vor pune accentul pe „siguranță, confidențialitate și securitate”.
Anunțul subliniază răspândirea rapidă a inteligenței artificiale în societate, în mare parte sub forma unor chatbots populare precum ChatGPT.
Mattel, cu sediul în California, cu venituri de 5,4 miliarde de dolari, produce jucării și jocuri bine cunoscute sub mărci precum Fisher-Price și Thomas & Friends, dar compania își licențiază de asemenea proprietatea intelectuală și produce divertisment asociat cu mărcile sale, inclusiv filmul de succes Barbie din 2023.
Mattel nu își licențiază proprietatea intelectuală către OpenAI ca parte a tranzacției, a declarat o persoană familiarizată cu problema. De asemenea, Mattel va înscrie angajații în serviciul pentru companii ChatGPT al OpenAI.
„AI are puterea de a… lărgi raza de acțiune a mărcilor noastre în moduri noi și interesante. Colaborarea noastră cu OpenAI ne va permite să valorificăm noile tehnologii pentru a ne consolida poziția de lider în inovație și a reimagina noi forme de joc”, a declarat Josh Silverman, directorul de franciză al Mattel.
Parteneriatul survine în contextul în care OpenAI se lansează și pe piața dispozitivelor. Aceasta a achiziționat luna trecută, pentru 6,4 miliarde de dolari, start-up-ul de hardware al fostului șef de design Apple Jony Ive, io. La momentul tranzacției, producătorul ChatGPT a declarat că intenționează să „creeze o familie de produse pentru era AGI”, referindu-se la inteligența artificială generativă, atunci când inteligența artificială va depăși majoritatea oamenilor.
OpenAI nu a dezvăluit forma produsului său planificat, dar Ive, designerul din spatele unei game de produse Apple, inclusiv iPhone, și-a exprimat regretul cu privire la efectele negative ale smartphone-urilor.
„Cred că avem ocazia de a reimagina complet ceea ce înseamnă să folosești un computer”, a declarat anterior cofondatorul OpenAI, Sam Altman.
Start-up-ul nu este singurul care încearcă să comercializeze inteligența artificială generativă prin încorporarea acesteia în dispozitive. Amazon a început să lanseze o versiune îmbunătățită a asistentului său vocal Alexa, care este accesat prin intermediul unei game de difuzoare și ecrane și care utilizează o serie de modele AI pentru a răspunde la întrebările utilizatorilor.
Conglomeratul cu sediul în Seattle a declarat săptămâna aceasta că mai mult de un milion de utilizatori au acces la așa-numitul său asistent Alexa Plus.
Mattel și OpenAI sunt susceptibile de a anunța un prim produs în cursul acestui an, care ar putea fi de natură fizică sau digitală, a declarat o persoană familiarizată cu această chestiune. Companiile au refuzat să dezvăluie termenii parteneriatului.
Asociația Jucăriilor, un grup comercial din SUA, a declarat că AI devine „din ce în ce mai comună” în produsele oferite de companiile de jucării. O declarație de pe site-ul său a precizat că producătorii de jucării respectă legile privind confidențialitatea, cum ar fi Children’s Online Privacy Protection Act din SUA și Regulamentul general privind protecția datelor din UE.