Luna trecută, un grup de organizații de consumatori a solicitat Comisiei Europene să efectueze o anchetă cu privire la ceea ce acestea consideră a fi taxe nedrepte pentru bagajele de mână impuse de companiile aeriene low-cost.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Taxele pentru bagajele de mână pot fi deosebit de frustrante atunci când nu se specifică clar că acestea nu sunt incluse în prețul inițial al biletului, scrie Euronews.
Organizațiile au susținut că acest lucru îngreunează compararea prețurilor de către consumatori sau luarea unor decizii economice în cunoștință de cauză.
Totuși, taxele suplimentare pentru bagajele de mână nu sunt singurele costuri ascunse de care trebuie să se ferească călătorii.
Recent, site-ul de știri financiare Tradingpedia a analizat multitudinea de taxe și impozite suplimentare percepute de companiile aeriene europene pe lângă tariful de bază al biletului de avion.
Aceste taxe suplimentare, care variază de la selectarea locului la taxele de schimbare a numelui, nu sunt complet ascunse – ele sunt afișate în timpul procesului de rezervare, ecran cu ecran.
Dar ele sunt rareori incluse în prețurile afișate sau în reclamele promoționale pentru tarife, ceea ce înseamnă că abia spre finalul procesului de achiziție costul real al unui zbor devine evident.
Raportul a constatat că Wizz Air se află în fruntea listei cu taxele mai puțin evidente ale companiilor aeriene pentru un zbor, percepând un total de 245 euro pentru mai multe taxe opționale, dar uneori inevitabile.
Acestea includ 100 € pentru bagajele înregistrate, 10 € pentru rezervarea online și 21,50 € pentru check-in-ul la aeroport sau online. Cu toate acestea, este una dintre puținele companii din clasament care nu percepe taxe suplimentare pentru bagajele de mână.
Ryanair ocupă locul al doilea, percepând pasagerilor săi 234 € în plus față de tariful aerian pentru aceleași servicii. De asemenea, percepe 25 € pentru bagajul de mână.
EasyJet are a treia cea mai mare taxă, de 213 €, urmată de Vueling, cu 179 €. Vueling are a doua cea mai mare taxă pentru bagajele de cală din clasament, de 85 €.
British Airways pare să aibă cele mai mici taxe suplimentare, de numai 75 de euro. Norwegian are a doua cea mai mică taxă, de 84 de euro în total, în timp ce Jet2 percepe în medie 107 euro.
Taxe de salvare, taxe pentru copii și rezervări de grup
Deși unele dintre taxele și suprataxele suplimentare pot fi evitate, cum ar fi selectarea locului, în unele cazuri, pasagerii nu au altă opțiune decât să achiziționeze aceste servicii „opționale”.
Una dintre acestea este taxa de administrare de grup – aceasta este de 10,50 euro dacă zburați cu Wizz Air, dar cu easyJet, rezervările de grup sunt taxate cu 25 euro de persoană.
Ryanair percepe și o taxă pentru plata cu cardul, astfel încât este posibil să vi se perceapă un procent din valoarea totală a tranzacției dacă plătiți cu cardul de credit sau de debit.
Când zburați cu un copil mic (cu vârsta sub 2 ani la data zborului), nu este necesar să achiziționați un bilet, dar există o taxă obligatorie.
La Wizz Air, aceasta este de 32 €, în timp ce la easyJet este de 31 €, iar Jet2 percepe doar 23,50 €.
Norwegian, pe de altă parte, oferă bilete pentru copii, care costă 10% din tariful pentru adulți, plus taxele de aeroport.
O altă taxă care pare discutabilă este așa-numita taxă de salvare percepută de toate companiile aeriene atunci când pasagerul pierde zborul.
Dacă ajungeți la aeroport chiar înainte sau la scurt timp după decolare, puteți plăti taxa de salvare și vi se va oferi un loc la următorul zbor. Ryanair percepe 100 € de persoană, easyJet – 130 €, în timp ce Vueling are o taxă de salvare începând de la 105 € pentru zborurile internaționale.
Taxa de salvare a Wizz Air este de numai 80 de euro, iar cea a Jet2 este cea mai ieftină, de 32 de euro. Celelalte companii aeriene percep, de asemenea, o taxă, dar nu specifică clar pe site-urile lor web cât este aceasta. În unele cazuri, pasagerul este obligat să anuleze rezervarea și să rezerve un alt zbor la prețurile actuale.
Când toate aceste taxe nedivulgate sunt adăugate la prețul biletului de avion, companiile aeriene low-cost devin adesea la fel de scumpe ca și companiile aeriene cu servicii complete (cum sunt cunoscute companiile care includ taxe pentru servicii auxiliare în prețul biletelor).