Netflix a încheiat un acord istoric pentru difuzarea pentru prima dată a programelor TV cu rețeaua de televiziune franceză TF1, în contextul în care posturile de televiziune tradiționale se confruntă cu schimbarea obiceiurilor de vizionare și cu concurența acerbă din partea giganților din domeniul streamingului, scrie Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
TF1 va utiliza platforma Netflix pentru a difuza emisiuni precum Brocéliande și The Voice, precum și evenimente sportive importante în direct din țara sa de origine. Cel mai mare post de televiziune comercial din Franța va difuza toate cele cinci canale tv pe Netflix, precum și peste 30.000 de ore de emisiuni TV disponibile la cerere.
Acordul deschide calea către mai multe acorduri între Netflix și grupurile de televiziune tradiționale, care se confruntă cu scăderea audienței și a veniturilor din publicitate, pe măsură ce tot mai mulți oameni se uită la televizor online sau prin servicii de streaming.
Greg Peters, co-director executiv al Netflix, a declarat pentru Financial Times că o parte din publicul francez consideră acum „televiziunea ca fiind Netflix, iar aceasta este o oportunitate pentru noi de a colabora cu cel mai mare post de televiziune din ecosistemul media francez și producător de conținut excelent, de calitate superioară”.
Peters a declarat că acordul va aduce diferite tipuri de emisiuni TV pe Netflix, precum telenovele și transmisiuni sportive în direct. TF1 transmite meciurile echipei naționale de fotbal a Franței, precum și alte sporturi, inclusiv baschet.
Co-directorul Netflix a refuzat să spună dacă și cum vor fi împărțite veniturile din abonamente și publicitate între cele două companii sau dacă Netflix a plătit o taxă în avans pentru conținutul TF1.
Grupul TF1 ajunge la 58 de milioane de telespectatori lunar prin canalele sale de difuzare și deservește 35 de milioane de utilizatori prin serviciul său de streaming TF1+. În 2022, co-directorul Netflix, Ted Sarandos, a declarat că platforma de streaming a depășit 10 milioane de abonați în Franța.
Acordul, care va intra în vigoare în vara anului 2026, va deschide oportunități comerciale pentru TF1, care depinde mai mult de veniturile din publicitate decât de taxele de abonament, chiar și pentru serviciul său de streaming.
Directorul executiv al TF1 Group, Rodolphe Belmer, a declarat că „pe măsură ce obiceiurile de vizionare se îndreaptă spre consumul la cerere și fragmentarea audienței crește, această alianță va permite conținutului nostru premium să ajungă la un public fără precedent și va deschide noi oportunități pentru agenții de publicitate”.
Persoanele apropiate acordului au declarat că TF1 are o influență mare în industria europeană de radiodifuziune, care se așteaptă să urmărească îndeaproape modul în care funcționează parteneriatul.
Alte posturi de televiziune tradiționale au încercat fie să rivalizeze cu Netflix prin propriile servicii de abonament – deși fără aceeași amploare globală – fie să distribuie conținutul lor pe YouTube sau pe site-urile de socializare.
Peters a declarat că, având în vedere că este prima dată când Netflix încheie o astfel de înțelegere, grupul va observa mai întâi cum funcționează parteneriatul înainte de a explora alte colaborări cu alte posturi de televiziune.
Netflix a licențiat în trecut conținut de la posturi de televiziune precum TF1, dar multe dintre aceste grupuri au fost reticente în a-și distribui cele mai importante emisiuni.
Belmer a declarat că nu se așteaptă ca această mișcare să canibalizeze audiența existentă a TF1, descriind-o ca fiind „extrem de pozitivă pentru noi”.
„Televiziunea clasică se află într-un declin. Am încercat să compensăm acest declin sau să îl limităm prin lansarea propriei noastre platforme de streaming gratuite… dar și prin încercarea de a ne alia și de a beneficia de imensa forță motrice a Netflix.”
TF1 și Netflix au colaborat anterior la coproducții, precum Les Combattantes, L’Agence și Tout le bleu du ciel.