Luni, 30 iunie, se va deschide circulația pe cei aproape 18 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud, între nodurile cu A1 și DN6.  “Adică se vor conecta A1 și A2, iar șoferii vor putea ocoli în sfârșit Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, eliberând rușinea DNCB de traficul de tranzit pe care va rămâne doar cel local/metropolitan”, notează Asociația Pro Infrastructură după anunțul făcut de secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“După 25 de ani de când autoritățile se chinuie să facă o centură normală a Capitalei, sătui de pleiada de termene și promisiuni ratate din ultimii 3 ani venite deopotrivă de la fost-ministrul Grindeanu, șeful CNAIR Pistol și secretarul de stat Scrioșteanu dar și de la constructorul grec Aktor, nu mai avem răbdare nici măcar pentru o singură zi de lălăială birocratică.

Dar va trebui să mai îndurăm situația până luni deși autostrada e gata: are marcaje, rosturi de dilatație, parapete de protecție, panouri anti-orbire, chiar și linia electrică aeriană din apropierea nodului cu A1 va fi finalizată azi sau mâine. Comisia de recepție vine astăzi pe lot. Dacă duminică erau alegeri, mâine circulam pe autostradă. În lipsa lor, nu mai e nicio grabă…
Adevărul e că 3 zile de așteptare în plus pălesc în fața listei de promisiuni ratate.”, adaugă ONG-ul.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Asociația amintește în acest context că termenele asumate de constructor sau de autorități pentru acest lot din noua centură a Capitalei au fost ratate de mai multe ori.

“Grindeanu zicea că tronsonul va fi deschis încă din 2023, înainte de termenul contractual! Apoi ne-a spus că în 2024, în nenumărate rânduri, până în toamnă când n-a mai știut pe unde să scoată cămașa și apoi nici n-a mai pus piciorul în șantier.

Noi am demontat de fiecare dată promisiunile fanteziste și v-am zis realitatea. O mai facem o dată. Contract semnat în 14.04.2019 cu 12 luni de proiectare plus alte 30 de execuție. Aktor a întârziat depunerea proiectului tehnic, motiv pentru care a și încasat penalități. Ordinul de începere aferent lucrărilor a venit în 25.10.2021, deci termen finalizare: aprilie 2024.
Anno Domini 2025, sfârșit de iunie. Adio și n-avem cuvinte!”, conchide Asociația Pro Infrastructură.

Amintim că Aktor a ratat recent și termenul asumat anterior de 15 iunie pentru inaugurarea lotului 3 de pe Autostrada A0 Sud.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat recent pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că „o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.

Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podețe, două parcări de scurta durata și două zone de servicii.

Lotul 3 (Bragadiru – Joița) este singurul sector al A0 Sud care împiedică acum asigurarea continuității traficului rutier pe autostradă între A1 și A2, pe direcția Pitești – București – Constanța.