Companiile aeriene ar putea fi reticente în preluarea aeronavelor comandate, din cauza incertitudinilor legate de taxele vamale americane şi a impactului lor asupra costului avioanelor, a avertizat miercuri directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), Willie Walsh, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Nu este doar o problemă a marilor producători, cum ar fi Boeing şi Airbus. Afectează toate aspectele industriei aerospaţiale şi are impact asupra majorităţii, dacă nu tuturor operatorilor aerieni”, a adăugat Willie Walsh.
Taxele vamale de 50% pe care preşedintele Donald Trump intenţionează să le impună asupra exporturilor Braziliei, din august, ar putea afecta veniturile producătorului de avioane Embraer la fel cum s-a întâmplat în timpul pandemiei, a avertizat marţi directorul general al companiei, Francisco Gomes Neto, subliniind riscurile cu care se confruntă partenerii din SUA.
Acesta le-a spus jurnaliştilor că taxele vamale americane echivalează cu un embargo comercial în privinţa avioanelor pe care le livrează companiilor aeriene din SUA şi ar putea duce la anulări de comenzi, amânarea livrărilor şi consecinţe dure pentru furnizorii americani ai Embraer.
De asemenea, Willie Walsh şi-a extins criticile la adresa politicilor UE privind combustibilii sustenabili pentru aviaţie (SAF), apreciind că este o iniţiativă costisitoare care nu ajută mediul.
“Ideea că achiziţionezi combustibil sustenabil apoi îl transporţi pentru a fi folosit în Europa nu reprezintă modul corect de a rezolva problema, deoarece clar majorezi amprenta de carbon al acelui combustibil, ca rezultat al costurilor de transport”, a explicat şeful IATA la o întâlnire cu presa în Singapore.
Conform cerinţelor UE, companiile aeriene trebuie să aibă un amestec de 6% SAF în consumul lor de combustibil până în 2030. UE oferă unele subvenţii pentru achiziţionarea SAF de către operatorii aerieni, anunţa luna trecută Reuters.
IATA reprezintă aproximativ 340 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 80% din traficul aerian mondial.