Portul din Barcelona, cel mai aglomerat port de croaziere din Europa, îşi va reduce capacitatea de operare a terminalelor de pasageri până în 2030, în contextul în care autorităţile locale încearcă să limiteze creşterea masivă a numărului de turişti şi să combată efectele turismului excesiv, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Primăria oraşului şi autoritatea portuară au convenit joi reducerea numărului de terminale de la şapte la cinci, ceea ce va duce la scăderea capacităţii maxime de pasageri de la 37.000 la 31.000 simultan.

Date oficiale arată că, în perioada ianuarie–mai 2025, numărul escalei navelor de croazieră în Barcelona a crescut cu 21%, iar numărul pasagerilor a urcat cu 20%, atingând 1,2 milioane – o accelerare semnificativă după o creştere de 20% în perioada 2018–2024.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

”Pentru prima dată în istorie, se stabilesc limite pentru creşterea croazierelor în oraş”, a declarat primarul Jaume Collboni.

Edilul de stânga a precizat anterior că doreşte un acord care să reducă numărul escalelor de o zi, pentru a evita supraaglomerarea obiectivelor turistice, precum bazilica Sagrada Familia.

Conform noului plan, trei terminale vor fi comasate într-unul singur, iar portul va da prioritate navelor care folosesc Barcelona ca port de plecare/sosire, încurajând astfel turiştii să rămână mai mult timp şi să cheltuie mai mult în oraş.

Modernizarea portului va include şi racordarea navelor la reţeaua locală de electricitate, pentru reducerea emisiilor. Conform reglementărilor UE privind reducerea emisiilor de carbon, până în 2030 porturile maritime trebuie să fie dotate cu infrastructură de alimentare de la uscat – un obiectiv la care multe porturi europene încă întârzie, potrivit unui studiu publicat recent.