Retailerul german Lidl, parte din grupul Schwarz, a investit 160 de milioane de euro în România, în anul 2024, adică 2,79% din totalul investițiilor străine făcute la noi în țară anul trecut.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contribuția directă a companiei la bugetul de stat, prin taxe și impozite plătite, s-a ridicat la 765 milioane de euro, echivalentul a circa 0,24% din valoarea adăugată brută (VAB) a României.
Compania transmite că a colaborat cu peste 450 de producători locali pentru sortimentul de produse din magazine și, în total, cu peste 2.200 de furnizori de bunuri și servicii din România. Cheltuielile companiei cu furnizorii români au depășit 2,16 miliarde de euro.
Valoarea exporturilor realizate de furnizorii locali prin intermediul Lidl România s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de euro, în țări precum Germania, Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia, Cipru, Bulgaria.
„Cu fiecare an, Lidl își consolidează angajamentul de a investi în România. De la intrarea noastră pe piață și până la finalul anului 2024, am investit în România aproximativ 2,6 miliarde de euro. Este o investiție cu un impact economic major, echivalentă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale)”, a declarat Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.
Lidl a fost anul trecut în topul celor mai mari companii din România: în 2024, retailerul a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), în creștere cu 9% față de anul precedent, fiind cel mai mare jucător din retailul alimentar românesc după cifra de afaceri.
În prezent, Lidl are aproximativ 382.400 de angajați, dintre care peste 13.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 370 de magazine și 6 centre logistice.