Asociația Moldova vrea Autostradă a publicat pe pagina sa de Facebook mai multe clipuri video cu ritmul lucrărilor de pe cele trei loturi ale autostrăzii Bacău – Pașcani și spune că progresul este unul lent.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pe cei 30,3 km dintre Săucești (Bacău) și Trifești (Neamț), progresul fizic raportat de CESTRIN este de doar 38% (+5 procente în 4 luni!), termenul contractual fiind prelungit până în aprilie 2026.
“În prezent, structurile sunt abia la început – „ies din pământ”, cum s-ar spune, deși ne dorim cât mai curând să vedem și primele grinzi ridicate… s-a mai lucrat în special la structurile din partea de nord a lotului, dar finalizarea realistă pare a fi în august 2026. Lucrările la terasamente și stabilizarea solului se desfășoară timid, cu puține echipe pe structuri. Este nevoie de un ritm mult mai alert pentru a livra la timp!”, notează Asociația.
Pe lotul 2, progresul a rămas ” în continuare mult prea lent, în condițiile în care timpul a devenit o componentă critică în cursa pentru fondurile 100% nerambursabile din PNRR, condiționat de finalizarea șantierelor pe care lucrează UMB în termenul august 2026. “, scrie Asociația Moldova vrea Autostradă.
Iar pe lotul 3, munții de balast aduși de UMB pe șantier (echivalentul a ~12 km de material în linie dreaptă!) se aștern în continuare destul de timid, cu un număr de utilaje încă prea mic, notează Asociația.
Cinci loturi ale secțiunilor Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani vor fi finanțate din granturi PNRR, adică din fonduri nerambursabile, în loc de împrumuturi.
Conform Guvernului, este vorba despre următoarele loturi de autostradă:
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 1, Focșani – Domnesti – Târg
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 2, Domnești Târg – Răcăciuni
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 3, Răcăciuni – Bacău
- Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 1, Bacău (Săucești) – Trifești
- Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 2, Trifești – Gherăești
Iar lotul 3 Mircești – Pașcani al tronsonului Bacău – Pașcani rămâne finanțat din împrumuturi PNRR, deoarece nu ar putea fi gata până în august 2026, termenul limită pentru finalizarea lucrărilor la proiectele din PNRR.