Camera de Comerț Elveția–România (CCE-R) a organizat o conferință dedicată viitorului turismului din România. Discuțiile s-au concentrat pe modul în care România își poate consolida vizibilitatea internațională, poate construi o identitate de brand coerentă și poate dezvolta forme de turism competitive.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La eveniment a participat ambasadorul Elveției în România, E. S. Massimo Baggi. Ambasadorul Baggi a subliniat analogiile dintre turismul elvețian și cel românesc, insistând pe modul în care zona Alpilor a reușit să își construiască un brand de excelență bazat pe sustenabilitate, infrastructură de calitate și gestionarea atentă a mediului – elemente pe care România le are deja în potențial și pe care le poate pune în valoare. De asemenea, el a amintit sprijinul Elveției pentru proiecte de cooperare în inovare și dezvoltare regională, ca pietre de temelie pentru o creștere durabilă a turismului.

Dr. Adriana Cioca, Președintele CCE-R, a punctat, tot în deschiderea evenimentului: „Turismul nu înseamnă doar cifre și vizitatori, ci și povești, emoții și mândria de a arăta lumii cine suntem. România are toate ingredientele pentru a deveni o destinație de suflet, iar noi, la Camera de Comerț Elveția–România, vom continua să sprijinim această transformare prin parteneriate, dialog și încredere în potențialul autentic al țării.”

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Adrian Adam, Director Executiv, Singureni Manor a fost moderatorul evenimentului. El a subliniat responsabilitatea, perseverența și efortul concret necesare pentru ca România să se ridice la nivelul unei destinații de referință: „Creează ca un Dumnezeu, ordonă ca un rege, muncește ca un sclav. Sunt cuvinte atribuite lui Constantin Brâncuși, iar acest lucru trebuie să îl facem și noi pentru destinația turistică din România.”

Printre invitații principali s-au numărat:

  • Nicolaas Houwert, General Manager Intercontinental București,
  • Shane Labrooy, General Manager Swissôtel Poiana Brașov,
  • Călin Ile, senior partner Horwath HTL, expert în industria hotelieră, fost președinte al Federației Industriei Hoteliere din România,
  • Cristian Macedonschi, promotor turistic la Brașov & președinte al Asociației Române pentru Electromobilitate,
  • Ștefan Mototolea, fondator Eastern European Experience.

Temele centrale au vizat rolul Organizațiilor de Management al Destinației (OMD), redefinirea identității turistice a României, dar și potențialul unor forme de turism precum city break, cultural, montan, balnear, litoral sau MICE (turism de afaceri, conferințe, târguri, expoziții, evenimente corporate). Cum pot fi utilizate tehnologia, storytelling-ul și experiențele locale autentice pentru a atrage mai mulți vizitatori și a asigura o creștere sustenabilă?

Concluziile au arătat că, deși opiniile au fost diverse, toți participanții au fost de acord asupra unui punct comun: România are un potențial turistic unic, încă insuficient valorificat. De la atractivitatea Bucureștiului pentru city break-uri și evenimente MICE, la potențialul Brașovului în turismul montan, de la „comorile ascunse” ale Transilvaniei până la resursele balneare și spa, România se poate poziționa ca o destinație autentică, diversă și sustenabilă.

Turismul nu înseamnă doar atragerea de vizitatori, ci și construirea mândriei locale, susținerea unei creșteri responsabile și crearea unei identități care să fie atât credibilă, cât și aspirațională, s-a subliniat în cadrul dezbaterii.