CFR SA, compania naţională de infrastructură feroviară, anunță că a emis luni, 22 septembrie, ordinul administrativ de începere a activității de proiectare pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, lotul 2.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Traseul feroviar vizat de lucrări:
- Linia 103 (București Progresu km 5+421 – Giurgiu Oraș km 67+332) – se vor executa lucrări de modernizare și electrificare pe o lungime de 61,911 km (cu excepția sectorului Vidra – Comana, 12,02 km, aferent Lotului 1);
- Linia 106 (Giurgiu Nord km 64+044 – Pod Russe km 69+700) – se vor executa lucrări de modernizare și electrificare pe o lungime de 5,656 km.
Traseul este amplasat pe teritoriul județelor Ilfov și Giurgiu, conectând Capitala cu punctul de frontieră Giurgiu – Ruse, una dintre cele mai importante porți feroviare ale României către Bulgaria și Europa de Sud-Est, anunță CFR Infrastructură.
Principalele lucrări prevăzute:
- modernizarea și electrificarea întregii linii feroviare;
- introducerea sistemului ERTMS Nivel 2 integrat în CNMT București;
- dublarea liniei între Daia – Frătești;
- construirea viaductului Daia pe varianta de traseu;
- reabilitarea lucrărilor de artă, clădirilor și peroanelor;
- instalarea de CE, BLAI, ETCS Nivel 2 și GSM-R;
- înființarea substațiilor de tracțiune Jilava și Frătești;
- măsuri pentru protecția mediului: conectivitate ecologică și sisteme de alertare a faunei.
Amintim că CFR SA a semnat în august împreună cu consorţiul asocierea RailWorks, format din Arcada Company – lider de consorţiu – şi Alstom, contractul pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, lotul 2.
Valoarea contractului este de 2.108.256.817 lei (fără TVA).
Contractul are un termen de implementare de 36 de luni, termen care include atât faza de proiectare, cât şi pe cea de execuţie. Bucureşti-Giurgiu este cea mai veche linie de cale ferată din România, inaugurată în 1869.
Finanțarea proiectului se va face din Programul MIE/CEF 2021–2027 și de la bugetul de stat.
Noul contract acoperă modernizarea a 93,45 kilometri de linie feroviară simplă care leagă Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontiera Giurgiu. Proiectul va include electrificarea, modernizarea infrastructurii şi suprastructurii, sisteme de semnalizare şi telecomunicaţii, precum şi construcţii civile.
Modernizarea va facilita o viteză maximă a trenurilor de pasageri de 160 km/h, potrivit Alstom.
Alstom, care are o parte de aproape 25% din contract, va furniza soluţii de electrificare, semnalizări ERTMS Nivelul 2 şi control digital al trenurilor pe lotul al doilea al liniei de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, acoperind 93,45 kilometri de linie simplă. Compania românească Arcada Company va executa lucrările de construcţii civile.
„Prin realizarea investiţiei, CFR SA îşi propune să transfere o parte semnificativă a traficului de pasageri şi marfă de pe rutier pe feroviar, pe traseul strategic Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, consolidând astfel rolul transportului pe calea ferată în economia naţională şi în reţeaua europeană de transport”, arată CFR.
Linia de cale ferată de frontieră Bucureşti Nord – Giurgiu Nord leagă România de culoarul paneuropean Rin – Dunăre (fostul Coridor IV) şi de ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia). Linia leagă direct România şi Bulgaria printr-un pod feroviar numit Podul Prieteniei. Lucrările incluse în acest proiect vor acoperi linia de cale ferată până la intrarea pe acest pod.