Facebook vrea să devină o alternativă la sistemul de microplăţi impus de Apple

Mark Zuckerberg Sursa foto: Facebook

Cea mai populară platformă socială, Facebook, anunţă un program prin care încearcă să convingă dezvoltatorii să folosească pentru plăţi Facebook Pay, în locul sistemului din App Store.

Facebook le promite dezvoltatorilor de aplicaţii că îi va scăpa de comisionul de 15% sau 30% plătit către Apple pentru abonamente vândute, dacă aceştia vor folosi Facebook Pay, potrivit news.ro.

Practic, dezvoltatorii ar trebui să trimită utilizatorilor un link special pentru plăţile recurente, care să-i direcţioneze pe aceştia către serviciul de plăţi al Facebook.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Mark Zuckerberg însuşi spune că Facebook nu va opri niciun comision, ci se vor plăti doar taxele legale. Însă, această promisiune este valabilă doar până în 2023, după care, cel mai probabil, Facebook îşi va impune propriul comision, chiar dacă mai mic.

Pentru a motiva şi mai mult dezvoltatorii, în cadrul programului anunţat de Facebook, ce va fi disponibil la început pe bază de invitaţii, platforma socială va plăti dezvoltatorii cu sume cuprinse între 5 şi 20 de dolari pentru fiecare abonat care plăteşte astfel, până la un prag de 10.000 de dolari.

Noul program Facebook are două sensuri pentru platforma socială. Pe de o parte, poate atrage dezvoltatorii de aplicaţii de partea sa şi poate ajunge ea să fie cea care primeşte comisionul din vânzări.

Pe de altă parte, este o ameninţare directă la adresa modelului de business folosit de Apple pentru aplicaţiile din ecosistemul său şi chiar o formă de răzbunare împotriva producătorului iPhone-ului, după ce acesta a impus colectarea datelor doar cu acceptul utilizatorilor, ceea ce a afectat veniturile Facebook din reclame.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: