Cea mai populară platformă socială, Facebook, anunţă un program prin care încearcă să convingă dezvoltatorii să folosească pentru plăţi Facebook Pay, în locul sistemului din App Store.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Facebook le promite dezvoltatorilor de aplicaţii că îi va scăpa de comisionul de 15% sau 30% plătit către Apple pentru abonamente vândute, dacă aceştia vor folosi Facebook Pay, potrivit news.ro.

Practic, dezvoltatorii ar trebui să trimită utilizatorilor un link special pentru plăţile recurente, care să-i direcţioneze pe aceştia către serviciul de plăţi al Facebook.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Mark Zuckerberg însuşi spune că Facebook nu va opri niciun comision, ci se vor plăti doar taxele legale. Însă, această promisiune este valabilă doar până în 2023, după care, cel mai probabil, Facebook îşi va impune propriul comision, chiar dacă mai mic.

Pentru a motiva şi mai mult dezvoltatorii, în cadrul programului anunţat de Facebook, ce va fi disponibil la început pe bază de invitaţii, platforma socială va plăti dezvoltatorii cu sume cuprinse între 5 şi 20 de dolari pentru fiecare abonat care plăteşte astfel, până la un prag de 10.000 de dolari.

Noul program Facebook are două sensuri pentru platforma socială. Pe de o parte, poate atrage dezvoltatorii de aplicaţii de partea sa şi poate ajunge ea să fie cea care primeşte comisionul din vânzări.

Pe de altă parte, este o ameninţare directă la adresa modelului de business folosit de Apple pentru aplicaţiile din ecosistemul său şi chiar o formă de răzbunare împotriva producătorului iPhone-ului, după ce acesta a impus colectarea datelor doar cu acceptul utilizatorilor, ceea ce a afectat veniturile Facebook din reclame.