Grupul energetic austriac OMV intenţionează să îşi multiplice de patru ori numărul de staţii de încărcare a vehiculelor electrice din Europa Centrală, pe măsură ce automobilele pe baterie devin din ce în ce mai populare în regiune, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit directorului general Alfred Stern, grupul austriac se aşteaptă ca tranziţia spre mobilitatea electrică să îi impulsioneze şi activităţile din domeniul gazelor, în condiţiile în care explozia cererii de electricitate va necesita aportul tuturor capacităţilor de producţie.
“Europa va avea nevoie de gaze naturale o perioadă mai lungă de timp şi în volume mai mari” decât se estima anterior, a declarat Alfred Stern într-un interviu pentru Bloomberg.
În ultimele 12 luni, acţionarul majoritar de la OMV Petrom şi-a dublat reţeaua de staţii de încărcare a automobilelor electrice din Europa Centrală şi intenţionează ca în 2030 să opereze o reţea compusă din aproximativ 5.000 de staţii de încărcare în regiune.
“Există o foame semnificativă de electricitate. De aceea vom avea nevoie de gaze pentru a echilibra reţeaua energetică în viitor. Gazele sunt ceea ce ne interesează”, a declarat Berislav Gaso, directorul diviziei energie din cadrul OMV.
Chiar dacă activităţile tradiţionale din domeniul producţiei de petrol continuă să genereze lichidităţi, Stern a spus că investiţiile OMV vor fi reorientate din ce în ce mai mult spre pieţele cu un potenţial de creştere mai mare.
Această strategie, care vizează domenii variind de la electricitate la combustibili sustenabili pentru aviaţie, contrastează cu acţiunile unor mari giganţii energetici care au revenit la petrol. În SUA, administraţia Trump şi-a intensificat presiunile asupra Agenţiei Internaţionale pentru Energie, pentru ca aceasta să îşi revizuiască estimările privind momentul în care cererea de petrol va atinge nivelul de vârf, în condiţiile în care o serie de mari companii petroliere şi-au revizuit prognozele şi sugerează că cererea de petrol va continua să crească în viitor.
Stern a îndemnat organismele europene de reglementare să îşi menţină obiectivele climatice ambiţioase, dar a încurajat o mai mare vizibilitate cu privire la preţul certificatelor de poluare. În opinia directorului OMV, reglementările ar trebui să se concentreze mai degrabă spre majorarea costului emisiilor decât pe recomandarea anumitor tehnologii.
Chiar dacă şi-a redus estimările privind cheltuielile de capital, până la 3,5 miliarde de euro în următorii patru ani, OMV continuă să aloce fonduri pentru investiţii în sustenabilitate. OMV a demarat lucrările la una dintre cele mai mari fabrici de hidrogen verde din Europa şi în paralel investeşte în energie geotermală şi are mai multe brevete privind reciclarea maselor plastice.
Grupul austriac OMV Aktiengesellschaft deţine 51,156% din acţiunile OMV Petrom, iar statul român, prin Ministerul Energiei, 20,698%, potrivit datelor afişate de Bursa de la Bucureşti.