România și Bulgaria lansează, în cadrul proiectului european FAST Danube 2, un contract de achiziție publică de o valoare estimată de 170 milioane euro având ca scop îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun al Dunării.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Proiectul se concentrează pe 12 puncte critice identificate de-a lungul acestui segment și presupune lucrări ample de dragare a Dunării.
Este un parteneriat al Administrației Fluviale a Dunării de Jos cu Agenția Executivă „Exploration and Maintenance of the Danube River” din Bulgaria.
Durata maximă a contractului este de 108 luni (9 ani), din care 48 de luni sunt alocate fazelor de proiectare și execuție, urmate de o perioadă de garanție de minim 60 de luni.
Faza de proiectare este una intensivă, necesitând o documentare geologică și hidrografică amplă la toate cele 12 puncte critice. Aceasta include investigații de teren, studii de laborator, modelare numerică avansată. Nouă puncte critice (Gârla Mare, Salcia, Bogdan Secian, Dobrina, Corabia, Vardim, Iantra, Batin, Kosui) vor beneficia de modelare numerică 1D și 2D iar trei puncte critice esențiale (Bechet, Belene, Popina) necesită modelare complexă 1D, 2D și 3D.
Faza de execuție cuprinde două tipuri de intervenții: lucrări de dragare și lucrări de construcții hidrotehnice:
Finalizarea acestor lucrări va fi urmată de o fază post-execuție, care presupune monitorizarea și evaluarea stării construcțiilor pe o durată de minim 60 de luni, conform cerințelor din Caietul de Sarcini. Proiectul FAST Danube 2 este esențial pentru creșterea siguranței și eficienței transportului pe cale navigabilă pe Dunăre.