Compania de marketing afiliat 2Performant (simbol bursier 2P) a anunțat marți seară la Bursa de Valori București că va încheia anul 2025 cu o cifră de afaceri de 49 milioane de lei și o pierdere de 1,9 milioane de lei, față de targetul pe care și l-a asumat în buget de 60,2 milioane lei și un profit de 1,5 milioane lei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Spre comparație, compania a raportat în 2024 o pierdere netă de 1,4 milioane de lei, comparativ cu un profit net de 0,87 de milioane de lei în 2023 și afaceri de 48,1 milioane de lei, în creștere cu 4% față de 2023.
„Am revenit pe creștere din luna septembrie, estimăm un profit de 900k lei în trimestrul 4, însă vom recupera astfel doar o parte din pierderea acumulată în acest an (preponderent în T1). (…) Impactul negativ al primului trimestru – încheiat cu o pierdere de 2.67 milioane lei – ne va afecta până la final de an, chiar și cu inversarea de trend pe care am reușit-o ulterior”, notează Dorin Boerescu, CEO și Președinte CA, într-un raport.

Anul 2026 ar putea aduce o revenire pe profit de 2,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri în creștere cu 41,5% față de 2025, de 69,4 milioane de lei. În 2027, compania estimează că va înregistra aproape o dublare a afacerilor comparativ cu 2026, la 116,6 milioane de lei, respectiv un profit net mai mult decât triplu, de 10,7 milioane de lei.
În ultimele luni, 2Performant a refăcut planurile de dezvoltare pe termen mediu, adaptându-se atât la finalul neașteptat al tranzacției eșuate Profitshare cât și la schimbările recente din mediul economic și politic local, care s-au reflectat rapid și în comportamentele de cumpărare online.
„Negocierile prelungite Profitshare ne-au încetinit mult și s-au suprapus cu efort și investiții interne semnificative în finalizarea BusinessLeague.com. Nu am mai avut viteza și capacitatea de adaptare necesare pentru a reacționa la schimbările din piață, care au fost rapide și semnificative în ultimii 2 ani”, scrie CEO-ul.
Imediat ce a devenit evident că tranzacția nu se va mai întâmpla, 2Performant a accelerat cele mai importante proiecte pe care le avea în dezvoltare și a demarat un amplu proces de restructurare a echipei, care va aduce economii de costuri operaționale de 38% anul viitor.
Primul proiect – marketplace-ul de Influencer Marketing la Cost Per Vânzare – a și fost lansat recent. În următorii doi ani focusul se va muta de la construirea platformei la creșterea accelerată a numărului de magazine care folosesc BusinessLeague – atât pe piața locală cât și pe o altă piață externă semnificativă – specific piața din Irlanda.
„Dacă în acest moment avem cca 700 de magazine active în BusinessLeague, rezultatele pe care ni le propunem pentru următorii 2 ani sunt să terminăm 2026 cu peste 1.200 magazine (dintre care 40 în piața din Irlanda) și 2027 cu peste 2.000 magazine (dintre care 140 Irlanda)”, mai scrie Dorin Boerescu.
Bugetul prezentat se se bazează pe o investiție de 1,25 de milioane de euro în următorii doi ani în următoarele direcții:
- Consolidare și creștere poziție pe piața locală, prin investiții în echipa de vânzări, client service, suport, marketing, evenimente – 500.000 de euro;
- Creșterea marketplace-ului de Influencer Marketing la Cost Pe Vânzare lansat recent –250.000 de euro;
- Intrarea pe piața de affiliate și influencer marketing din Irlanda și atingerea unui portofoliu de 140 de magazine active în BusinessLeague la finalul anului 2027 – 500.000 de euro.
Compania pregătește o majorare de capital prin intermediul brokerului TradeVille, operațiune pe care se bazează și planul de investiții care va fi detaliat în prospectul aferent finanțării.
2Performant este evaluată de investitori la 19,9 milioane de lei, iar cel mai mare acționar este Dorin Boerescu, cu o participație de 31,9%. Acțiunile 2P afișează un declin de 15,3% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacții de 1,6 milioane de lei, arată datele BVB.
Citește și:

Dorin Boerescu, CEO și președinte CA, 2Performant