Compania de marketing afiliat 2Performant (simbol bursier 2P) a anunțat marți la Bursa de Valori București că, în urma unei evaluări amănunțite a nefinalizării tranzacției Profitshare, alături de echipa de management a propus Consiliului de Administrație un proces de restructurare pentru a alinia mai bine organigrama echipei cu strategia refăcută pentru următorii doi ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Propunerea a fost aprobată, iar ca rezultat se va obține o reducere a cheltuielilor operaționale și de personal cu până la 38%: de la 7,4 milioane lei în 2025 la 4,6 milioane de lei în 2026. Pentru a contribui la reducerile de costuri, toți membrii Consiliului de Administrație au renunțat la indemnizații pentru perioada septembrie-decembrie 2025 și au decis diminuarea lor cu 50% pentru 2026. Remunerația Directorului General a fost redusă cu 20% începând cu luna Octombrie 2025.
„Următorii ani la 2Performant vor fi despre scalare prin vânzări și marketing pentru a extinde ecosistemul BusinessLeague. Atât platforma cât și modelul de business sunt acum mature și validate. Am construit singura platformă gamificată de affiliate marketing din lume, următorul pas firesc este să o ducem pe piețe mai mari, unde potențialul de creștere este semnificativ. O rută care părea sigură pentru acest lucru – Tranzacția Profitshare – a eșuat”, spune Dorin Boerescu, președintele Consiliului de Administrație al 2Performant.
Compania s-a adaptat rapid și a accelerat două proiecte pe care le planificase pentru anul viitor: reintrarea pe piața de Influencer Marketing și extinderea BusinessLeague într-o piață semnificativă. Primul proiect este deja live, pe 6 octombrie a fost relansat marketplace-ul de influencers din BusinessLeague, prin care magazinele online pot colabora cu sute de influenceri la Cost Per Vânzare. Pentru extindere a fost aleasă Irlanda – toate companiile globale de tehnologie au sediu aici.
„Este o piață pe care trebuie să fim prezenți dacă vrem să fim relevanți la nivel european. În plus, este țara în care locuiesc de patru ani și a cărei cultură locală am început să o înțeleg. Irlanda are o piață de e-commerce de 7 miliarde de euro (similară cu România, dar la de trei ori mai puțin locuitori), pe care nu există nici o rețea de afiliere locală și care poate juca rolul de punte către piețele din UK și US. Acesta va fi unul dintre punctele importante ale majorării de capital care urmează la 2Performant”, spune Dorin Boerescu.
Planul pe care compania îl va propune are trei direcții: 1. Consolidarea poziției și creșterea cotei din piața locală (unde este lider) și regională (unde este încă challenger) prin creșterea investițiilor în vânzări și marketing. 2. Creșterea adopției modelului de Cost Pe Vânzare pentru campaniile de Influencer Marketing ale magazinelor online prin BusinessLeague.com 3. Intrarea pe piața de affiliate și influencer marketing din Irlanda.
„Vom prezenta detalii precum și bugetul pentru 2026 și 2027 în prospectul majorării de capital la care lucrăm alături de echipa TradeVille. Deocamdată însă, toată echipa și ecosistemul nostru se pregătesc de BlackFriday. Spor la conversii să avem!”, a mai transmis Boerescu.
2Performant este evaluată de investitori la 20,2 milioane de lei. Cel mai mare acționar este Dorin Boerescu, cu o participație de 31,9%. Acțiunile 2P se tranzacționează în scădere cu 15,3% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacții de 1,6 milioane de lei, arată datele BVB.
Compania și-a adâncit pierderile de la 350.000 de lei în primul semestru din 2024 la 2,4 milioane de lei în primul semestru din 2025, la venituri din exploatare în ușoară scădere, de la 27,9 milioane de lei la 26,7 milioane de lei și cheltuieli de exploatare similare, de peste 28 de milioane de lei.