Comisia Europeană propune construirea unor linii feroviare de mare viteză între București și Budapesta, dar și între Sofia și Atena. Scopul este de a atinge viteze de cel puțin 200 de kilometri pe oră, prin modernizarea liniilor, scrie Faktor.bg, citată de Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, călătoria dintre Sofia și Atena va dura 6 ore, în loc de 13 ore și 40 de minute. Modificările ar duce la o decongestionare a drumurilor și la extinderea oportunităților de mobilitate militară.

Comisia Europeană a prezentat miercuri o propunere pentru implementarea liniilor feroviare de mare viteză în UE până în 2040, inclusiv ruta dintre Sofia și Atena. Se preconizează că această linie va oferi o călătorie de șase ore, în loc de 13 ore și 40 de minute, cât este în prezent, transmite BTA.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Planul include secțiuni de mare viteză pe liniile Budapesta – București, Berlin – Copenhaga, Berlin – Viena – Praga, Paris – Madrid – Lisabona, München – Roma, precum și între statele baltice.

Scopul este de a atinge viteze de cel puțin 200 de kilometri pe oră prin dezvoltarea liniilor. Propunerea Comisiei include de asemenea îmbunătățirea posibilităților de achiziționare a biletelor.

Principalul obiectiv al modificărilor este de a înlocui călătoriile cu avionul pe distanțe scurte în scopul reducerii poluării mediului. Comisia subliniază că modificările ar duce la decongestionarea traficului și la extinderea posibilităților de mobilitate militară.

În comunicat se precizează că CE intenționează să aloce aproape trei miliarde de euro pentru dezvoltarea de combustibil de aviație „curat” până în 2027. Se preconizează alocarea a 100 de miliarde de euro în acest scop până în 2035.

Traducerea Rador: Mirela Petrescu