Autoritatea Vamală Română a demarat un proces de reorganizare prin care se va reduce numărul posturilor de conducere de la 68 la 39, generând economii anuale de peste 6,2 milioane de lei la cheltuielile salariale.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Autoritatea Vamală Română (AVR) iniţiază un proces amplu de reorganizare instituţională, având ca obiectiv optimizarea structurii interne, creşterea eficienţei operaţionale şi realizarea de economii importante la bugetul de stat, fără a afecta activitatea personalului din zona de execuţie. Reorganizarea vizează eficientizarea controlului vamal, digitalizarea proceselor şi utilizarea optimă a resurselor umane şi tehnice”, se arată într-un comunicat al instituţiei, citat de Agerpres.
Potrivit sursei citate, persoanele care îşi pierd funcţiile de conducere vor fi redistribuite pe unul dintre cele peste 300 de posturi vacante la nivel naţional, în contextul deficitului semnificativ de personal de la nivelul birourilor vamale.
Reorganizarea nu presupune reduceri de personal, ci o reechilibrare a resurselor în favoarea activităţilor operative, se subliniază în comunicat.
“Activitatea vamală nu se poate face doar din birou. Reorganizarea urmăreşte eficientizarea controlului şi supravegherii vamale, creşterea transparenţei, îmbunătăţirea serviciilor pentru agenţi economici şi cetăţeni şi utilizarea mai eficientă a resurselor umane şi tehnice pentru consolidarea capacităţii operaţionale, combaterea traficului ilicit şi protejarea intereselor economice ale statului”, a declarat preşedintele Autorităţii Vamale Române, Alexandru Bogdan Bălan, citat în comunicat.
Principalele măsuri ale reorganizării includ: comasarea şi restructurarea direcţiilor vamale; întărirea structurilor de control; implementarea de soluţii digitale pentru o vămuire mai rapidă şi transparentă; optimizarea utilizării resurselor umane şi tehnice.
Preşedintele AVR subliniază că prioritatea noii conduceri este sprijinirea lucrătorilor vamali de execuţie, care se confruntă zilnic cu dificultăţi în teren. Un exemplu concret îl reprezintă redistribuirea autospecialelor utilizate anterior de conducerea centrală către birourile teritoriale, unde lipsa mijloacelor de transport afectează activitatea zilnică a personalului vamal.
“Cunosc bine problemele lucrătorilor vamali de execuţie, pentru că provin din rândul acestora. În Portul Constanţa, inspectorii parcurg zeci de kilometri zilnic între birouri şi scannere, având la dispoziţie doar câteva maşini vechi, întreţinute din resurse proprii. Situaţii similare există în multe birouri din teritoriu, în timp ce la Bucureşti zeci de autospeciale erau la dispoziţia conducerii centrale”, a adăugat Bălan.
Activitatea birourilor vamale se va desfăşura normal pe întreaga perioadă a reorganizării, fără impact asupra contribuabililor, dau asigurări reprezentanţii AVR.

Sursa foto: Autoritatea Vamală Română