Presa polonează publică noi detalii despre Ieșirea Carrefour din România și Polonia.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Despre Carrefour România, care are 458 de magazine în 113 oraşe, publicaţia poloneză Warsaw Business Journal scrie că ar putea fi vândută grupului polonez Zabka (proprietarul brandului Froo). Zabka Group, care deja operează 122 magazine de proximitate Froo în Romania, este anunţat ca potenţial licitator, dar a refuzat să confirme negocierile, spunând doar că va continua să evalueze oportunităţile de achiziţii.
Economedia a scris săptămâna trecută despre zvonurile că Froo ar putea prelua Carrefour România.
Am solicitat și punctul de vedere al grupului polonez Żabka, în legătură cu achiziționarea magazinelor de proximitate ale Carrefour, în eventualitatea în care grupul francez le va vinde separat de supermarketuri.
Grupul polonez a precizat că monitorizează oportunitățile de creștere, dar nu comentează detaliile proiectului sau valoarea procesului de fuziuni și achiziții.
„Avem planuri ambițioase de creștere pe piața românească, atât organic, cât și prin achiziții de mici lanțuri de magazine. Magazinele individuale se alătură deja brandului Froo, iar noi efectuăm analize aprofundate ale potențialelor ținte de achiziție. Monitorizăm oportunitățile de creștere, inclusiv situația pieței în urma celor mai recente achiziții. Nu comentăm alte aspecte, inclusiv detaliile proiectului sau valoarea procesului de fuziuni și achiziții. Cu toate acestea, vom ține mass-media la curent cu toate activitățile relevante”, a transmis biroul de presă al Żabka Polska, la solicitarea Economedia.
Grupul polonez Zakba a intrat pe piața din România prin intermediul brandului Froo în anul 2024 și s-a extins rapid, ajungând între timp la o rețea de peste 120 de magazine de proximitate pe piața locală.
Gigantul francez Carrefour se pregătește să vândă afacerea din România, iar informațiile Economedia arătau că acesta ar putea vinde separat business-ul, respectiv pe de o parte hipermarketurile și supermarketurile, iar pe de altă parte magazinele de proximitate.
Surse din piață susțineau că un potențial cumpărător interesat de hipermarketuri și supermarketuri este grupul Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl, însă reprezentanții grupul german neagă această informație.
Warsaw Business Journal, citată de Agerpres, mai notează că planul de restructurare al Carrefour ar putea include vânzarea operaţiunilor sale din Polonia, după ieşirea de pe piaţa din Italia şi potenţiala vânzare a subsidiarei din Argentina. Sunt menționate detalii și despre posibila ieșire din România, despre care Economedia a scris AICI.
Reacția Carrefour România la aceste informații, poate fi citită AICI.
Cel mai mare retailer european are în prezent 783 de magazine în Polonia dar, susţine Mariusz Wozniakowski de la Universitatea din Lodz, subsidiara sa locală este afectată atât de presiunile interne financiare, cât şi de concurenţa puternică din partea lanţurilor de magazine cu preţ redus.
Publicaţia franceză La Lettre anunţa că JP Morgan a început să caute cumpărători pentru portofoliul din Polonia. În timp ce pare probabilă împărţirea magazinelor în rândul jucătorilor existenţi, site-ul wiadomoscihandlowe.pl atrage atenţia asupra interesului grupului ucrainean Fozzy, al cărui lanţ de magazine Silpo intenţiona de mult timp să intre în Polonia, cea mai mare economie din Europa Centrală şi de Est.

Sursa foto: Facebook