O etapă esențială în modernizarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara a fost atinsă: Tunelul Mureni, element strategic al tronsonului Cața – Sighișoara, a fost străpuns. Această lucrare face parte dintr-un proiect de infrastructură majoră, inclus în Coridorul Rin – Dunăre, și va permite trenurilor să atingă viteze de până la 160 km/h, odată finalizat întregul sector.

Investiție strategică pentru România

Modernizarea liniei de tren Brașov – Sighișoara reprezintă o investiție strategică în infrastructura feroviară a României. În prezent, circulația trenurilor este restricționată din cauza stării vechi a șinelor și a tunelurilor. Modernizarea sectorului Cața – Sighișoara va transforma ruta într-un coridor rapid, cu standarde europene, conectând Capitala cu vestul țării și integrând România mai solid în rețeaua europeană de transport feroviar.

Trei subsecțiuni, un proiect complex

Lucrările de modernizare se desfășoară pe trei subsecțiuni:

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
  1. Brașov – Apața

  2. Apața – Cața

  3. Cața – Sighișoara

Tunelul Mureni este situat pe subsecțiunea 3, între halta Mureni și stația Vânători, în județul Mureș, având o lungime de 740,44 metri. Este un tunel cu cale dublă, construit prin Metoda Austriacă Nouă (NATM), o tehnologie care permite controlul permanent al stabilității frontului și al deformării căptușelii.

Lucrări complexe și etape viitoare

Până acum, lucrările principale au inclus consolidarea terenului prin ancore și drenaje, excavarea secvențială cu torcretarea frontului, execuția radierelor și aplicarea hidroizolației. Urmează turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor specifice și finalizarea lucrărilor de finisare.

Asocierea RailWORKS implementează proiectul

Proiectul este realizat de Asocierea RailWORKS, formată din Alstom Transport SA (lider), Aktor SA, Arcada Company SA și Euro Construct Trading 98 SRL. Subsecțiunea Cața – Sighișoara, cu o lungime totală de 84 km, se află în prezent la un stadiu fizic de aproape 50%. Valoarea contractului este de 684,5 milioane de euro, fără TVA.

Străpungerea Tunelului Mureni reprezintă nu doar un progres tehnic, ci și un simbol al angajamentului României de a aduce infrastructura feroviară la standarde europene, în contextul unui proiect de amploare, cu impact economic și social major.