O pondere de 80% dintre tinerii români din Generaţia Z fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, iar 64% dintre ei sunt influenţaţi de oferte personalizate, relevă datele din Barometrul Sezoanelor Financiare realizat de Asociaţia CFA România cu sprijinul UniCredit Bank, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform cercetării, la nivel general de populaţie, 63% dintre români cumpără mai mult decât în mod obişnuit de Crăciun şi de Revelion, însă majoritatea adoptă o abordare precaută faţă de ofertele limitate în timp, respectiv 46% compară preţurile sau caută alternative, iar 36% pun produsele în coş şi decid mai târziu.
În baza de eşantionare, 64% dintre tinerii Generaţiei Z declară că se lasă influenţaţi de oferte personalizate, cel puţin uneori, iar tendinţa descreşte gradual în rândul generaţiilor mai mature: 57% dintre Milleniali şi 49% dintre cei din Generaţia X. Doar 8% afirmă că achiziţionează imediat de teama de a pierde oferta, comportament mai frecvent în rândul Generaţiei Z, în timp ce 9% ignoră complet promoţiile.
De asemenea, aproape două treimi dintre cei cu vârste între 18 şi 28 de ani au identificat oferte false şi au reuşit să le evite, timp în care doar 4% nu sunt siguri dacă au întâlnit fraude.
În rândul Generaţiei X, incertitudinea este mai mare, cu 15% dintre respondenţi care nu sunt siguri dacă au întâlnit fraude. În ciuda vigilenţei diferitelor generaţii, aproximativ 8% dintre români recunosc că au fost victimele ofertelor false sau a fraudelor online.

Sursa: Dreamstime