Antreprenorul general turc, Gulermak, a anunțat pe pagina dedicată proiectului că a finalizat construirea pereților mulați ai puțului de lansare pentru Magistrala I de Metrou Cluj, informează Actualdecluj.ro. Aceștia reprezintă, potrivit constructorului, structura esențială care stabilizează terenul și permite lucrări în siguranță la adâncimi mari.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit datelor prezentate de cosntrucotrul turc, pereții sunt formați din 21 de panouri, pe o suprafață totală de 2.565 mp, coborând până la 25 metri adâncime. Pentru realizarea lor, a mai transmic Gulermak, au fost folosiți peste 2.000 m³ de beton și peste 430 tone de armătură.
Gulermak a postat și un video de 4 minute care sintetizează cele patru luni de la momentul în care primarul Emil Boc a anunțat, de la fața locului, alături de oficiali ai companiilor implicate în cosntrucție, că metroul clujean intră în faza subterană. Boc declara atunci: „Metroul de la Cluj intră în faza subterană. Luni, 11 august, ora 9:00 dimineața, încep lucrările de construcție a puțului de lansare a mașinilor care forează subteran cele două tuneluri pentru metroul de la Cluj. Metroul merge mai departe, ne vedem pe șantier.”
Pașii următori pe șantierul de la Magistrala I de metrou includ, ptivit Gulermak, spargerea capetelor pereților mulați și efectuarea testelor de conformitate structurală, execuția piloților plastici pentru protecție și viitoarele operațiuni, precum și realizarea grinzii de coronament pentru a asigura stabilitatea întregii structuri. Constructorii nu au anunțat exact care este perioada pentru aceste noi lucrări care urmează pe șantier, dar nici în ce fază este proiectare pentru stații, de care atât Primăria cât și antreprenorul arătau că se lucrează la ea, în paralel cu șantierul, motiv pentru care progresul din teren nu se poate încă cuantifia.
Actualdecluj.ro a semnalat în 11 decembrie că se înplinește fix un an de când utilajele care urmează să sape tunelurile Metroului din Cluj (TMB-urile, ”cârtițele”) au fost debarcate de pe vaporul care le-a adus din China și zac acoperite pe șantier.
Constructorul metroului din Cluj, consorțiul condus de Gülermak, a criticat Primăria după ce instituția a anunțat luna trecută un stadiu fizic al lucrărilor de 2,3%. Subiectul a fost discutat în ședința Consiliului Local din luna decembrie, unde primarul Emil Boc a explicat de ce antreprenorul consideră această raportare nerelevantă.
Potrivit edilului, în proiecte de o asemenea complexitate, raportarea progresului în procente este considerată neprofesionistă la nivel internațional, întrucât faza actuală de lucru — proiectarea — nu poate fi cuantificată numeric. „Nu poți să cuantifici munca atunci când lucrezi la proiectarea a șapte stații simultan. Cârtițele nu sunt încă în subteran, stațiile nu sunt gata. Aici nu vorbim de un chioșc de ziare sau de o stradă unde vezi asfaltul turnat”, arăta primarul.

Sursă foto: Facebook/ Actual de Cluj