Consiliul Concurenţei a sancţionat trei companii care activează pe piaţa tutunului din România cu amenzi în valoare totală de 135,2 milioane de lei (26,6 milioane de euro), pentru participarea la înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa produselor din tutun încălzit, a anunţat instituţia într-un comunicat de presă, transmis Agerpres.

“În urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că între Philip Morris Trading SRL şi fiecare dintre distribuitorii Interbrands Orbico SRL şi Mediaposte Hit Mail SA existau înţelegeri ce vizau fixarea preţurilor de revânzare pentru produsele din tutun încălzit IQOS ale Philip Morris”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, practic, cele trei companii stabileau preţurile la care produsele IQOS urmau a fi revândute clienţilor, precum şi discounturile aplicate în cadrul promoţiilor derulate de către Interbrands Orbico SRL în standurile de profil şi de către Mediaposte Hit Mail SA pe site-ul iqos.ro. De asemenea, campaniile promoţionale ale distribuitorilor puteau fi derulate doar cu aprobarea furnizorului, atât la standurile IQOS, cât şi pe site-ul dedicat.

“Fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, nu prin înţelegeri cu partenerii. Prin fixarea preţurilor de revânzare şi stabilirea nivelului discounturilor s-a restricţionat libertatea partenerilor comerciali de a-şi stabili singuri preţul, ceea ce, în final, afectează consumatorii”, a declarat, în comunicat, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Din valoarea totală a amenzilor, Philip Morris Trading SRL a primit o sancţiune de 78,69 milioane lei, Interbrands Orbico SRL – de 52,12 milioane lei, iar Mediaposte Hit Mail S.A., de 4,45 milioane lei.

Autoritatea de concurenţă precizează faptul că Interbrands Orbico SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenţei şi, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească, în special cele care stabilesc, direct sau indirect, preţuri de cumpărare ori de vânzare sau orice alte condiţii de tranzacţionare.

Deciziile Consiliului Concurenţei sunt executorii, amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat, iar Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancţionare provenită din partea autorităţii de concurenţă şi execută sumele impuse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Philip Morris: “Ne exprimăm dezacordul ferm față de concluziile Consiliului Concurenței”

Compania Philip Morris Trading contestă concluziile Consiliului Concurenței și susține că a respectat legislația în vigoare din România.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Ne exprimăm dezacordul ferm față de concluziile Consiliului Concurenței și de interpretarea dată cadrului legal aplicabil. În prezent, analizăm toate căile disponibile pentru a contesta această decizie.

Respectăm dreptul partenerilor noștri de a lua măsurile pe care le consideră necesare pentru a soluționa această situație și a se concentra pe activitatea lor.

Noi, Philip Morris Trading, ne susținem cu fermitate poziția că, în perioada investigată, am oferit fumătorilor adulți din România cele mai bune programe comerciale, promoții cu discount-uri și cea mai bună experiență. Astfel, activitățile comerciale ale companiei respectă legislația în vigoare și sunt concepute cu scopul de a aduce beneficii consumatorilor adulți din România.

IQOS este liderul unei categorii în plină dezvoltare, pe care Philip Morris International a construit-o de la zero.

Această realizare este rezultatul multor ani de muncă și al unor investiții considerabile făcute cu scopul de a ne asigura că produsele noastre ajung exclusiv la fumătorii adulți și le oferă opțiuni mai bune decât continuarea consumului de produse convenționale, care ard tutunul”, se arată într-un comunicat transmis de Philip Morris Trading.