Realizarea pasajul Solventul, care face posibilă circulaţia între două cartiere, Ronaţ şi Iosefin, este unul din cele mai importante proiecte de infrastructură din Timișoara. Vestea bună este că de luni, 22 decembrie, se poate deja circula prin pasaj, deocamdată în condiții de șantier. Adică doar pe câte o bandă pe sens, pentru a face loc muncitorilor să lucreze la montarea liniilor de tramvai, care ar trebuie să fie gata până în primăvară.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Este unul dintre proiectele strategice ale Timișoarei și un pas important pentru conectarea cartierelor orașului. De astăzi se poate circula între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub liniile de cale ferată, prin pasaj, în condiții de șantier. Până acum, între Ronaț, Blașcovici și Iosefin exista o singură traversare rutieră, la Pasajul Jiul. Mulțumesc echipelor care au lucrat pe un șantier dificil, colegilor din Primărie pentru coordonare și timișorenilor pentru răbdare. Este un proiect în care grosul finanțării vine din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor (…) Dezvoltarea de la Solventul va schimba întreaga zonă. Nu doar modul în care ne deplasăm prin oraș, ci și potențialul de dezvoltare economică al acestor cartiere”, a transmis primarul Domnic Fritz.
Lucrările vor continua. Urmează construirea unei linii duble de tramvai între Solventul și Gară, pe strada Gării, și modernizarea întregii zone. Finanțarea europeană este asigurată, iar licitația pentru constructor se află în evaluare.

Anul viitor începe și construcția podului pe Bega de la Solventul, primul pod realizat după Revoluție, tot cu fonduri europene.
Odată cu podul, se construiește și un drum de legătură care va conecta Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Licitația pentru constructor este în derulare.

Pasajul Solventul are o lungime de 87 metri, iar la finalul investiției va avea două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete.
Construcția pasajului Solventul are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin Programul Anghel Saligny.











Se cirulă prin Pasajul Solventul FOTO Ștefan Both