Tranziţia către vehiculele electrice ar putea pune în pericol 60.000 de locuri de muncă în Italia, a avertizat vineri unul dintre cele mai importante sindicate din industria metalelor, care cere guvernului să susţină sectorul auto care este ”copleşit de schimbări”, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. Lanţul de aprovizionare auto din Italia are 278.000 de lucrători direcţi şi indirecţi şi generează 6,2% din produsul intern brut, potrivit asociaţiei auto din ţară ANFIA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Analiştii din industrie spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în ​​alte ţări din cauza dimensiunii medii mici a firmelor din ţară şi a amplorii investiţiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic ”Fit-For-55” al Uniunii Europene, de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% faţă de nivelurile din 1990 până în 2030.

Sindicatele şi organizaţia de lobby-ul a Italiei Confindustria au spus că multe ţări mici şi mijlocii ar putea fi forţate să închidă firmele dacă guvernul nu oferă scutiri fiscale şi stimulente pentru sector.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

”În pofida plângerilor şi solicitărilor din partea sindicatelor şi companiilor, guvernul nu a inclus în legea bugetului nicio intervenţie pentru a sprijini un sector copleşit de schimbările cauzate de tranziţia energetică şi verde”, au  declarat Ferdinando Uliano, şeful sindicatului FIM CISL, şi Stefano Boschini, şeful FIM CISL din sectorul auto, într-un comunicat.

Un grup de asociaţii din industrie pentru sectorul auto a emis vineri o declaraţie pentru a se plânge de lipsa de sprijin în legea bugetului şi în planul Italiei de redresare post-pandemie.

Înalţii oficiali ai FIM CISL au îndemnat guvernul să creeze un fond pentru protejarea lucrătorilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, adăugând că sunt necesare stimulente pentru a încuraja achiziţionarea de maşini electrice şi hibride şi reînnoirea parcurilor auto ale administraţiilor publice.

FIM CISL a cerut, de asemenea, Ministerului Industriei să definească condiţii şi avantaje pentru a atrage investiţii de la grupuri multinaţionale, inclusiv Vitesco Technologies, Bosch şi Denso.

Lanţul de aprovizionare auto din Italia are 278.000 de lucrători direcţi şi indirecţi şi generează 6,2% din produsul intern brut, potrivit asociaţiei auto din ţară ANFIA.

Sindicatul nu a spus cum a calculat numărul acelor locuri de muncă care sunt în pericol.