Reabilitarea şi electrificarea liniei de tren dintre Cluj Napoca şi Oradea costă aproape 2 miliarde de euro/Undă verde pentru al doilea cel mai scump proiect de investiţii finanţat prin PNRR

Magistrala Braşov Sighişoara API Sursa API

Reabilitarea şi electrificarea liniei de tren dintre Cluj Napoca, Oradea şi Episcopia Bihor costă aproape 2 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici pe care îi propune Ministerul Transporturilor spre aprobare în Guvern, fiind al doilea cel mai mare proiect de infrastructură feroviară propus la finanţare prin PNRR după cel al liniei Caransebeş- Timişoara- Arad, de pe M 900 (cost solicitat prin PNRR : 1,301 miliarde Euro.) Pentru M 300, România a solicitat o finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă de 1,294 miliarde Euro. Magistrala feroviară dintre Cluj Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici. Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj Napoca- Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h. pentru trenurile de călători pe întregul traseu respectiv 80 km/h. pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h. la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului : 9,5 miliarde lei. Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înclocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor : ,, Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.” –Nota de Fundamentare.

Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele ,,jaloane” : Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare

-Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022 

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

-Finalizarea în Q 2 2026.

Licitaţia pentru execuţie este întârziată, spune Drulă

Despre această investiţie de aproape 2 miliarde de euro, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a scris săptămâna trecută că este întârziată, pentru că încă nu a fost lansată licitaţia pentru execuţie, deşi stabilise un calendar accelerat : ,,Magistrala de cale ferată Cluj – Oradea: alt proiect de aproape 2 miliarde de euro cu finanțare din PNRR, unde discutasem cu conducerea CFR un calendar accelerat pentru lansarea licitației de lucrări, dar de care se pare că s-a ales praful ” a scris Drulă. În fabruarie 2020, Ministerul Transporturilor estima un cost de 7,3 miliarde lei pentru modernizarea şi electrificarea liniei şi lansarea licitaţiei în martie 2020, potrivit fostului ministru Lucian Bode. Iată că, lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie se face, cu aprox. doi ani întârziere.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La multi ani!
    Dar mai este oportun proiectul ce se presupune a fi finalizat in 2026?
    Cred ca pana in 2030 nu se termina!
    Pana atunci Autostrada va fi si ea gata!
    Aeroort Cluj, Oradea si o mai fi utila sau necesara CF?
    Mai mult finantarea prin faimosul PNRR va fi gata in 2026.
    Garanteaza cineva executia 8n termen a lucrarilor?
    V-am spus: imprumutati Ro degeaba!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.