Ce beneficii extra-salariale acordate angajaților au dispărut după izbucnirea pandemiei (Analiză)

cafea to go, birou outdoor, calculator Sursa foto: Pexels

Tipurile de beneficii extra-salariale acordate angajaţilor, precum masaj şi masă la birou, au scăzut cu 95% în 2020 faţă de 2019, în timp ce în acest an, până în prezent, acestea nu au fost acordate deloc, arată o analiză publicată, luni, de o companie de consultanţă și citată de Agerpres. Pe de altă parte, dacă la începutul anului 2019, asigurările de viaţă erau beneficiile cel mai rar întâlnite în cadrul companiilor, la finalul anului 2020 s-a înregistrat o creştere în acordarea acestora cu 50%.

“Dacă ne raportăm la evoluţia pachetelor de beneficii în ultimul an, constatăm (…) dispariţia anumitor tipuri de beneficii acordate salariaţilor înainte de pandemie, precum masaj şi masă la birou. Acest fapt se datorează, în mod principal, implementării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu. Astfel, în anul 2020, scăderea era de 95% în comparaţie cu anul 2019. În perioada ianuarie 2021 – prezent, aceste beneficii nu au mai fost acordate deloc. Diminuarea anumitor pachete de avantaje în natură, precum abonamentele la sală şi petrecerile de Crăciun. Putem considera că pandemia de COVID-19 şi închiderea sălilor de fitness în anumite perioade, a avut un impact şi în sfera activităţilor sportive şi recreative. Anul 2021 a înregistrat o scădere cu încă 40% faţă de valorile înregistrate în anul 2020”, menţionează consultanţii Mazars.

Alte elemente care au afectat veniturile salariaţilor sunt legate de plafonarea anumitor beneficii (tichete de masă şi pensii facultative) şi creşterea acordării anumitor pachete de beneficii salariale (asigurări de sănătate şi asigurări de viaţă)

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

“Dacă la începutul anului 2019, asigurările de viaţă erau beneficiile cel mai rar întâlnite în cadrul companiilor, la finalul anului 2020 s-a înregistrat o creştere în acordarea acestora cu 50% faţă de anul 2019. În ceea ce priveşte datele înregistrate în anul 2021, valoarea asigurărilor de sănătate a crescut cu 17% faţă de valorile înregistrate în anul 2020, în timp ce sumele aferente asigurărilor de viaţă s-au dublat faţă de valorile înregistrate în această categorie în anul 2020”, se notează în analiza de specialitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În acelaşi timp, o creştere accelerată s-a înregistrat în cazul acţiunilor oferite de societăţi salariaţilor proprii. Astfel, în anul 2020, s-au acordat sume mai mari cu 23% faţă de anul precedent, iar în 2021 cu 70% mai multe acţiuni decât în 2020.

“Deşi este încă un subiect dezbătut în spaţiul public, modul în care vom lucra în viitor va fi cu totul diferit faţă de cel cu care eram obişnuiţi înainte de începerea pandemiei. În condiţiile în care 75% dintre angajaţii intervievaţi de Gartner au declarat că se aşteaptă la un program flexibil de muncă, cele mai multe companii au încorporat deja această flexibilitate în lista de beneficii. Angajatorii care vor insita să revină integral la birou, vor avea de gestionat demisiile a 40% dintre angajaţi, care şi-au exprimat intenţia de a părăsi angajatorii care nu vor integra programul de lucru remote sau în sistem hibrid. Inclusiv angajaţii care lucrează în sectorul de retail şi-au exprimat dorinţa de a-şi alege programul de lucru în ture, în loc de a le fi impus, ceea ce va pune o mare presiune pe marii jucători din acest sector. De asemenea, presiunea adaptării programului de lucru la nevoile angajaţilor se resimte şi în sectorul de construcţii, precum şi în sectorul telecom”, susţin consultanţii Mazars.

Un studiu Salesforce relevă faptul că 59% dintre respondenţi privesc modalităţile de lucru hibrid ca un avantaj pentru bunăstarea angajaţilor, prin urmare, acesta este un beneficiu pe care angajatorii de astăzi îl caută.

Mazars este un parteneriat internaţional, ce oferă servicii integrate de audit şi consultanţă contabilă, financiară, juridică şi fiscală, cu operaţiuni în peste 90 de ţări şi teritorii.

În România, Mazars are o experienţă de peste 25 de ani în audit, servicii de consultanţă fiscală, financiară, contabilă, HR şi salarizare.