Sorin Grindeanu: 2022 este crucial pentru salvarea Tarom, dar compania trebuie să facă lucruri pentru a primi ajutor de stat de la CE

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că anul 2022 este ”crucial” pentru salvarea Tarom, iar compania trebuie să facă ”lucruri” pentru a primi ajutorul de stat de la Comisia Europeană şi pentru a redeveni profitabilă. ”Acest lucru trebuie să se întâmple în 2022, fie că vorbim despre restructurări, de optimizări de rute”, a afirmat Grindeanu, precizând că nu va fi simplu, scrie News.ro.

Sorin Grindeanu a vorbit, duminică, la Prima TV, despre cererea de ajutor de stat pentru Tarom, aflată în analiză la Bruxelles şi care are o valoare maximă de 190 de milioane de euro.

”Trebuie să facem şi noi cei din companie lucruri, astfel încât să putem să primim acest ajutor de la Comisie. Acest lucru trebuie să se întâmple în 2022, fie că vorbim despre restructurări, de optimizări de rute, acest plan este acceptat, trebuie să înceapă să fie pus în practică. Poate mai pot fi mici nuanţe, dar, în mare, acest plan este acceptat. Noi trebuie să ne ţinem de acel plan, astfel încât Tarom să revină pe plus. Nu va fi simplu, nu vreau să-mi iau angajamente că lucrurile se vor…aşa, dintr-o dată, se vor îndrepta, dar, hai să ne ţinem de acest plan şi să vedem dacă la final reuşim să salvăm o companie fanion”, a declarat Grindeanu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Potrivit acestuia, ”anul 2022 este crucial din perspectiva Tarom”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Întrebat dacă se vor face restructurări la TAROM, Grindeanu a afirmat: ”Nu mă feresc să spun că anumite companii care se află în coordonarea Ministerului Transporturilor trebuie să fie restructurate (…) Nu va fi simplu peste tot, dar încercăm să găsim şi soluţii pentru cei care vor fi puşi în situaţii delicate, asta nu înseamnă că nu trebuie să facem aceste lucruri pe care le-am angajat prin PNRR”.

Întrebat dacă sunt politizare companiile de stat, Grindeanu a precizat: Unele da, la unele nu (…) Nimeni dinaintea mea nu s-a extras din acest mod de a numi oameni din partide în Consilii de Administraţie. Voi încerca în toate aceste CA (…) să numim specialişti”.

Grindeanu a explicat că multe dintre deciziile luate în legătură cu companiile de stat sunt ”borne în PNRR, sunt condiţionalităţi”.

”În 2023, există posibilitatea dată de Comisie să poţi să optimizezi fiecare Plan naţional. Când o să ajungem acolo, o să vedem ce putem să optimizăm”, a mai afirmat Grindeanu.