Înmatriculările de autovehicule au scăzut în România cu 10,8% în noiembrie. Clasamentul mărcilor în piața națională, la 11 luni

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Înmatriculările de autovehicule au scăzut în România cu 10,8%, în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, marjă în care autoturismele electrice au consemnat o dublare a înregistrărilor, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe baza statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) și citate de Agerpres. Dacia Spring, primul model “verde” al producătorului auto de la Mioveni, a devenit lider pe acest segment

Pe piaţa naţională, clasamentul pe mărci (la autoturisme + autovehicule comerciale), după 11 luni din 2021, este condus de Dacia (33.250 unităţi), urmată de Ford (10.714), Renault (8.879), Toyota (8.863), Hyundai (8.442), Volkswagen (8.427), Skoda (7.340), Mercedes Benz (6.474), Suzuki (4.171) şi Peugeot (3.586).

În acelaşi timp, autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna noiembrie 2021, un volum de 11.358 unităţi, cu 13,6% mai puţin decât în luna similară din 2020. Cu toate acestea, pe ansamblul celor 11 luni din 2021, se înregistrează o scădere generală de 1%, comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Segmentarea pe clase arată că, în intervalul analizat, există o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) şi Clasa Sport (-0,4%).

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 44,1%, în creştere cu 6,3 puncte procentuale, faţă de 2020, urmat de Clasa C, cu o cotă de 27,8%, în scădere cu 5,8 puncte procentuale, şi Clasa B, cu o cotă de 20,5%, în scădere cu 0,7 puncte procentuale, comparativ cu perioada similară din 2020.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 11 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere de 0,2 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3%. Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat un recul de 7,2 puncte procentuale, de la an la an şi deţin o cotă de 19,5% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 11 luni din 2021, o cotă de piaţă de 14,2%, care este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,7%).

“Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele ‘verzi’ au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie s-au dublat (+108,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+217,1%). Cu atât mai mult, la 11 luni din anul 2021, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 1.537 de unităţi, model lansat anul acesta, Volkswagen Up! (387 unităţi, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent cu 125%) şi Hyundai Kona (334 unităţi, în creştere cu 101,2%)”, menţionează APIA.

Analiza de specialitate evidenţiază că la autoturismele Plug-in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur – cu 229 de unităţi (creştere de 114 ori faţă de anul anterior), Ford Kuga (220 unităţi, +168,3%) şi Mercedes Benz GLC (208 unităţi, +230,2%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota Corolla – cu 2.022 de unităţi (+85,7% faţă de 2020), urmată de Toyota C-HR (1.880 unităţi, +34%) şi Toyota RAV4 (1.483 unităţi, +79,1%).

În privinţa tipului de proprietar, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 46%.

La categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) s-a consemnat un salt de 19,7%, raportat la perioada de referinţă, o evoluţie mult mai bună decât cea a autoturismelor (-1%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: