În aproximativ 4 ani ar trebui să circulăm pe autostradă fără întrerupere de la Sibiu la Vama Nădlac 2, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a anunțat că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia tronsonului cu tuneluri pentru urși, de 13 kilometri, a fost deblocată.
Este vorba despre un tronson de autostradă cu o lungime de 13 kilometri din care 4 kilometri sunt deja construiţi şi nu pot fi folosiţi – secţiunea 2 din Autostrada A1 Lugoj – Deva, unde contractul a fost reziliat abuziv în 2017, iar Curtea de Arbitraj de la Paris a stabilit o despăgubire către antreprenor de 50 de milioane de euro şi o repunere în contract.
„Este o veste bună pentru toată România, cred. Pe Lugoj – Deva, pe lotul 2, în zona cu tunelurile pentru urşi suntem de vreo patru ani într-un blocaj. Acum, în sfârşit, s-a ajuns la un acord cu acel constructor (n.r, Salini) şi se poate debloca licitaţia care este deja lansată. Se depun clarificările şi apoi ofertele”, a explicat ministrul Cătălin Drulă.
Potrivit estimărilor CNAIR, termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 aprilie 2021, iar valoarea proiectului este de 1,5 miliarde lei, cu finanţare europeană, posibil prin Planul de Relansare (se poate încadra în termenul-limită august 2026).
În primăvara anului trecut, fostul premier Ludovic Orban îi cerea ministrului Bode (atunci ministru al Transporturilor) să facă un control şi să trimită la Parchet rezultatele pentru „ilegalităţile” şi „măgăriile” de pe loturile 2 şi 3 ale Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, acuzând Compania de Drumuri de „aranjamente” cu antreprenorii din Spania şi Italia.
În lipsa acestui lot de autostradă, între nodurile rutiere Holdea şi Margina, pe cei aproximativ 13 km şoferii sunt deviaţi pe DN 68 A, drum european doar ca indicativ, nemodernizat şi cu restricţii pentru că se efectuează lucrări de reparaţii.