Zece ani și trei constructori pentru modernizarea unui Drum Național: CNAIR face o nouă încercare pentru tronsonul Roșiori – Caracal de pe DN 6

Podul peste Olt de pe DN 6 Alexandria – Craiova Sursa foto: Captură Google Maps

Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru modernizarea unui tronson cu o lungime de 53 de kilometri pe DN 6 Alexandria – Craiova, proiect început încă din 2011 și trecut prin mai multe rezilieri.

Un constructor din Turcia, Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru reabilitarea secțiunii Mihăești – Caracal din județul Olt, oferta fiind de 260 de milioane de lei la o valoare estimată cuprinsă între 290 și 330 de milioane lei. Licitația pentru execuție a fost lansată în martie și suspendată în vară, pentru clarificări tehnice, după cum Economedia a scris aici.

Tronsonul Mihăeşti – Caracal este cu o singură bandă pe sens, carosabilul prezintă degradări, iar la Stoeneşti, la km 160, podul peste râul Olt are nevoie de reparaţii capitale. Primul contract a fost semnat în 2011 cu firma românească Romstrade şi apoi reziliat un an mai târziu. Ulterior, timp de cinci ani, CNAIR nu a reuşit să găsească un nou constructor, iar atunci când l-a găsit, în 2017, l-a descalificat şi a anulat licitaţia (n.r. firma din Italia Tirrena Scavi fusese desemnată câştigătoare. Tirrena Scavi lucrează acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti şi pe Centura Bucureşti Nord).

12 constructori au depus oferte pentru acest contract care poate fi semnat dacă nu se depun contestații. Durata contractului este de 18 luni, notează CNAIR. „Vineri, 21.01.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare. Câștigătorul licitației este OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS, cu preţul de 258.083.278.76 Lei fără TVA. Perioada de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar perioada de garanție este de 120 de luni. Sectorul de drum are o lungime de aproximativ 53 km și se desfășoară de la limita dintre județele Teleorman și Olt până la limita dintre județele Olt și Dolj, pe raza județului Olt”, a transmis CNAIR.

Alte proiecte CNAIR începute de un deceniu: Centura Tecuci, Pasajul Micălaca de pe DN 7 Centura Arad sau modernizarea DN 76 Deva – Oradea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: