Biletul unic STB – Metrorex – CFR Călători: Tarifele de transport, publicate în Monitorul Oficial

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Biletul unic STB – Metrorex – CFR Călători (pentru trenul de Otopeni) poate fi pus în vânzare după ce Ordinul Ministrului Transporturilor pentru această facilitate a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial.

Abonamentul metropolitan valabil pentru STB, Metrorex și pentru „Trenul de Otopeni” va costa între 20 de lei pe zi, 210 lei/lună și 2.000 de lei pe an, conform documentului care permite integrarea tarifară a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun de la suprafață și din subteran, respectiv a legăturii feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Integrarea tarifară STB – Metrorex a devenit operațională în vara anului trecut, iar acum „proiectul pilot” va include și linia feroviară dintre Gara de Nord și cel mai important aeroport al țării. Un bilet comun STB – Metrorex costă 5 lei, un abonament de o zi pentru STB și Metrorex este în prezent 14 lei, iar biletul pentru o călătorie cu trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este de 4 lei la CFR Călători și la operatorul privat.

„Prin acest proiect de ordin se propune realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul) utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață. Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important. De asemenea, se are în vedere diversificarea ofertei de transport public pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului Henri Coandă la transportul public de călători”, notează Ministerul Transporturilor.

Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 h și 72 h permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București -Ilfov, în intervalul orar de valabilitate, începând din momentul validării până în ultimul minut al valabilității pe liniile de transport de suprafață și până la finalizarea călătoriei cu metroul sau trenul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: