Audi oprește producția pentru mai multe modele afectate de criza de cablaje declanșată după invazia rusă a Ucrainei

audi Sursa foto: Audi

Audi întrerupe producția unei serii de modele din cauza lipsei de piese cauzate de invazia Ucrainei de către Rusia. Automobilwoche raportează că producătorul din Ingolstadt a trimis o scrisoare dealerilor europeni prin care le anunță că producția diferitelor modele va fi oprită pentru zile sau săptămâni.

Scrisoarea spunea că Q4 e-tron, A4, A5, A6, A7, TT, Q7 și Q8 sunt deosebit de afectate, iar compania a avertizat dealerii cu privire la „timpii de livrare semnificativ mai lungi” pentru aceste modele.

Producția va fi reluată pentru e-tron GT și R8 pe 28 martie și pentru A6 și A7 pe 4 aprilie. Se pare că un singur schimb de producție va fi reluat pentru A4 și A5 la Ingolstadt pe 4 aprilie, iar al doilea schimb revenind săptămâna următoare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Se pare că producția limitată va fi reluată pentru Q4 e-tron, TT și Q8 până la mijlocul lunii aprilie.

Alte modele Audi precum A1, A3, Q5 și A8 sunt afectate doar într-o mică măsură, deși Audi a spus dealerilor că nu toate variantele de motor sunt disponibile.

Mai mulți producători de automobile se aprovizionează cu cablaje de la furnizori precum Leoni, Fujikura și Nexans din Ucraina, datorită proximității geografice a țării de fabricile lor, plus costurile mai mici cu forța de muncă calificată.

Potrivit Reuters, cablajele  sunt cea mai critică componentă auto exportată către Uniunea Europeană din Ucraina, reprezentând aproape 7% dintre toate importurile acestui produs

Într-o mașină sunt adunați circa 5 km de cabluri și sunt unice pentru diferitele modele de vehicule. Furnizorilor le-ar putea dura luni de zile să mărească capacitatea de producție în alte regiuni.

Grupul Volkswagen a încercat să obțină cablaje suplimentare din România, Ungaria, Tunisia, Maroc, Mexic și China, deși marca sa Skoda a declarat săptămâna aceasta într-o prezentare a veniturilor din 2021, furnizorul său ucrainean a reluat producția.

Nu numai Ucraina se bazează producătorii de automobile pentru componente. Rusia este al treilea furnizor de nichel din lume, folosit în bateriile vehiculelor electrice. Țara produce, de asemenea, 40% din paladiul mondial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: