Directorul Asociaţiei Române a Magazinelor Online: Sectorul de e-commerce din România ar putea creşte cu 13-15% în acest an

Cumparaturi online pexels.com

Sectorul de e-commerce din România ar putea creşte cu 13-15% în acest an, comparativ cu un avans de 10% în 2021, a declarat directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, Florinel Chiş, citat de Agerpres.

“Odată ce consumatorii au văzut cât de uşor este şi care sunt beneficiile comerţului online au continuat să comande. Ca urmare, am observat şi schimbarea asta de paradigmă referitoare la plăţi – şi anume avansul plăţilor cu cardul care, pentru o serie de retaileri, s-au dus la peste 50% şi media a crescut foarte mult din această perspectivă. Lucrurile au continuat în 2021 şi continuă în 2022 într-un ritm de consolidare. Am avansat mult peste medie, neaşteptat pentru jucători pentru anul 2020 – şi suntem într-o perioadă de consolidare. Anul trecut am văzut un 10% avans, iar pentru acest an estimările sunt la 13-15%. Putem să vedem totuşi că, în România, în acest moment, suntem la jumătate, ca e-shoppers, şi anume jumătate din persoanele care au acces la internet şi cumpără online spre deosebire de peste 70% dacă ne uităm la Polonia sau Ungaria, conform rapoartelor de la Ecommerce Europe şi spre 90% în Olanda şi statele nordice. Deci, pentru noi, există acest potenţial de creştere a bazei de consumatori”, a precizat Florinel Chiş, la evenimentul Barometrul e-Commerce.

El a subliniat că sectorul de e-commerce avansează, însă “lucrurile trebuie puse într-un context mai larg”. Astfel, pentru comenzi online este nevoie de acces la internet şi de abilităţi în a folosi tehnologia, astfel încât să fie plasată comanda online.

Florinel Chiş a menţionat că România are un procent foarte mare de utilizatori care folosesc social media, însă este nevoie de a creşte partea de abilităţi. Astfel, există toate premisele ca în România să continue acest trend, pentru că, spre deosebire de un stat vestic, există “perioadă de creştere şi cu potenţial de creştere, mai degrabă decât a atinge un anumit platou”.

pexels.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *