Aproape jumătate dintre adulții din Marea Britanie reduc cantitatea de alimente pe care o cumpără, deoarece prețurile mari îi obligă să reducă cumpărăturile săptămânale de la supermarket, arată cele mai recente cifre oficiale ale Oficiului Național de Statistică (ONS), scrie The Guardian.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit ONS, 44% dintre adulții intervievați luna trecută au declarat că au cumpărat mai puțină mâncare – față de 18% la începutul anului.
ONS a declarat că scăderea cumpărăturilor de produse alimentare a avut un impact puternic asupra magazinelor și a vânzătorilor online din Marea Britanie – facturile mai mici la alimente fiind principalul factor care a determinat o scădere de 0,5% a vânzărilor cu amănuntul în Marea Britanie luna trecută.
Cu toate acestea, marile magazine și magazinele de articole de uz casnic au raportat, de asemenea, o reticență a consumatorilor în a cheltui ca urmare a creșterii costului vieții.
Agenția britanică de statistică a declarat că scăderea de 1,6% a volumului vânzărilor de produse alimentare pare să fie legată de inflație, care, măsurată prin indicele prețurilor de consum, a atins în luna mai un maxim al ultimilor 40 de ani de 9,1%.