Aproape jumătate dintre adulții din Marea Britanie reduc cantitatea de alimente pe care o cumpără, deoarece prețurile mari îi obligă să reducă cumpărăturile săptămânale de la supermarket, arată cele mai recente cifre oficiale ale Oficiului Național de Statistică (ONS), scrie The Guardian.
Potrivit ONS, 44% dintre adulții intervievați luna trecută au declarat că au cumpărat mai puțină mâncare – față de 18% la începutul anului.
ONS a declarat că scăderea cumpărăturilor de produse alimentare a avut un impact puternic asupra magazinelor și a vânzătorilor online din Marea Britanie – facturile mai mici la alimente fiind principalul factor care a determinat o scădere de 0,5% a vânzărilor cu amănuntul în Marea Britanie luna trecută.
Cu toate acestea, marile magazine și magazinele de articole de uz casnic au raportat, de asemenea, o reticență a consumatorilor în a cheltui ca urmare a creșterii costului vieții.
Agenția britanică de statistică a declarat că scăderea de 1,6% a volumului vânzărilor de produse alimentare pare să fie legată de inflație, care, măsurată prin indicele prețurilor de consum, a atins în luna mai un maxim al ultimilor 40 de ani de 9,1%.