Numărul turiştilor străini care au vizitat România în luna mai a acestui an a fost de patru ori mai mare decât în perioada similară a anului trecut, a afirmat, marţi, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu, într-o conferinţă de presă, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Conform unor raportări pentru luna mai, care au apărut la începutul acestei luni, numărul de turişti străini comparativ mai 2022 faţă de mai 2021 a crescut de aproape patru ori, adică a ajuns la 142.000, faţă de 37.000 de turişti străini anul trecut în aceeaşi perioadă”, a spus ministrul.

În 2019, atunci când a fost anul de vârf al turismului, am avut 10,2 milioane de turişti români şi 2,7 milioane de străini.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În 2021, după pandemie, au fost 8,4 milioane de turişti români şi 840.000 de turişti străini.

„Ministerul a demarat două acţiuni, una dintre ele este un program prin care dorim stimularea agenţiilor să facă această activitate de incoming, prin premierea lor. Pentru a doua acţiune, am apelat la Asociaţia Staţiunilor Balneoclimaterice, la Organizaţia Patronală a Turismului Balnear şi împreună cu ataşaţii noştri comerciali din unele ţări-ţintă de Europa, de regulă acolo unde sunt pensionari cu pensii mari şi au cultura petrecerii concediilor în străinătate, încercăm să găsim soluţii pentru a încheiat contracte ca să asigure un aflux de turişti străini pe turismul balnear. Este genul de turism care se desfăşoară pe toată perioada anului”, a continuat oficialul ministerial.

Ministerul are în plan promovarea României în afara graniţelor sale cu ajutorul influencerilor, prin realizarea unor campanii online şi TV în două ţări-ţintă, Germania şi Marea Britanie, precum şi prin punerea în funcţiune a unui portal dedicat.

El a arătat că a fost la începutul lunii iunie pe litoralul românesc, unde a petrecut câteva zile cu familia, că lucrurile i s-au părut în regulă, iar preţurile, decente.

Întrebat de preţurile uriaşe din unele restaurante, Cadariu a spus: „Suntem într-o economie de piaţă şi ar trebui să funcţioneze legea cererii şi a ofertei. Mai mult ca sigur, acolo unde sunt exagerări, clienţii vor reacţiona. Pe de altă parte, constatăm cu toţii realităţi internaţionale: criză economică, revenire post-pandemică, creşteri de preţuri la utilităţi, sunt şi explicaţii pentru preţuri mai mari cel puţin comparativ cu perioada similară a anului trecut”.

În ceea ce priveşte situaţia în care unui turist i s-a cerut să plătească 200 de lei pentru a-şi aşeza cearşaful pe o porţiune de plajă, ministrul a precizat că un astfel de preţ este de neacceptat.

„Am văzut şi eu imagini cu acest subiect, strict personal nu mi se pare firesc. Am înţeles că oricum nimeni nu a achitat. Cert este că ministerul clasifică aceste porţiuni de plajă şi avem echipe care fac verificări în teren. Cel puţin 30% din suprafaţa plajei trebuie să rămână pentru cei care doresc să pună cearşaful, iar acest lucru trebuie respectat. Tarifele, cel puţin pentru acel caz, sunt de neacceptat din punctul meu de vedere, iar iniţiativa acelui operator a fost total nefericită, pentru că descurajează o activitate turistică aşteptată vreme de nouă luni pe litoral”, a spus Cadariu.