Autorităţile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigaţiei lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorităţii portugheze de supraveghere a concurenţei, în aceeaşi problemă, transmite Reuters, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În timp ce Comisia Europeană şi-a început investigaţia în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurenţă (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri.

Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurenţă a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea şi impactul chestiunii în cauză.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Comisia a declarat că a luat act de anunţul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

AdC a spus că investigaţia sa s-a concentrat pe piaţa serverelor de anunţuri pentru editori şi pe piaţa platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spaţiul publicitar de pe site-urile lor şi să-l vândă prin licitaţii sau acorduri cu agenţii de publicitate.

„Există indicii că Google a folosit informaţii inaccesibile pentru concurenţi, la licitaţiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitaţii în favoarea Google şi, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitaţie concurente, printre alte comportamente de restricţionare a concurenţei, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.

Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.