UE extinde o investigaţie privind afacerile cu publicitate ale Google, pentru a include o anchetă similară din Portugalia

google,alphabet, motor de cautare, gigant tehnologic american Sursa foto: Unsplash/ Pawel Czerwinski

Autorităţile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigaţiei lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorităţii portugheze de supraveghere a concurenţei, în aceeaşi problemă, transmite Reuters, citat de News.ro.

În timp ce Comisia Europeană şi-a început investigaţia în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurenţă (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri.

Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurenţă a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea şi impactul chestiunii în cauză.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Comisia a declarat că a luat act de anunţul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

AdC a spus că investigaţia sa s-a concentrat pe piaţa serverelor de anunţuri pentru editori şi pe piaţa platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spaţiul publicitar de pe site-urile lor şi să-l vândă prin licitaţii sau acorduri cu agenţii de publicitate.

„Există indicii că Google a folosit informaţii inaccesibile pentru concurenţi, la licitaţiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitaţii în favoarea Google şi, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitaţie concurente, printre alte comportamente de restricţionare a concurenţei, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.

Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.