Autorităţile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigaţiei lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorităţii portugheze de supraveghere a concurenţei, în aceeaşi problemă, transmite Reuters, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În timp ce Comisia Europeană şi-a început investigaţia în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurenţă (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri.

Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurenţă a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea şi impactul chestiunii în cauză.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Comisia a declarat că a luat act de anunţul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

AdC a spus că investigaţia sa s-a concentrat pe piaţa serverelor de anunţuri pentru editori şi pe piaţa platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spaţiul publicitar de pe site-urile lor şi să-l vândă prin licitaţii sau acorduri cu agenţii de publicitate.

„Există indicii că Google a folosit informaţii inaccesibile pentru concurenţi, la licitaţiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitaţii în favoarea Google şi, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitaţie concurente, printre alte comportamente de restricţionare a concurenţei, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.

Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.