UE extinde o investigaţie privind afacerile cu publicitate ale Google, pentru a include o anchetă similară din Portugalia

google,alphabet, motor de cautare, gigant tehnologic american Sursa foto: Unsplash/ Pawel Czerwinski

Autorităţile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigaţiei lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorităţii portugheze de supraveghere a concurenţei, în aceeaşi problemă, transmite Reuters, citat de News.ro.

În timp ce Comisia Europeană şi-a început investigaţia în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurenţă (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri.

Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurenţă a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea şi impactul chestiunii în cauză.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Comisia a declarat că a luat act de anunţul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

AdC a spus că investigaţia sa s-a concentrat pe piaţa serverelor de anunţuri pentru editori şi pe piaţa platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spaţiul publicitar de pe site-urile lor şi să-l vândă prin licitaţii sau acorduri cu agenţii de publicitate.

„Există indicii că Google a folosit informaţii inaccesibile pentru concurenţi, la licitaţiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitaţii în favoarea Google şi, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitaţie concurente, printre alte comportamente de restricţionare a concurenţei, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.

Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: