Autorităţile de reglementare antitrust din UE au lărgit sfera investigaţiei lor privind afacerile cu publicitate digitală ale Google, divizie a grupului Alphabet, preluând o anchetă a autorităţii portugheze de supraveghere a concurenţei, în aceeaşi problemă, transmite Reuters, citat de News.ro.
În timp ce Comisia Europeană şi-a început investigaţia în iunie anul trecut, Autoritatea portugheză pentru concurenţă (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri.
Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurenţă a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea şi impactul chestiunii în cauză.
Comisia a declarat că a luat act de anunţul AdC. Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
AdC a spus că investigaţia sa s-a concentrat pe piaţa serverelor de anunţuri pentru editori şi pe piaţa platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spaţiul publicitar de pe site-urile lor şi să-l vândă prin licitaţii sau acorduri cu agenţii de publicitate.
„Există indicii că Google a folosit informaţii inaccesibile pentru concurenţi, la licitaţiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitaţii în favoarea Google şi, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitaţie concurente, printre alte comportamente de restricţionare a concurenţei, în contextul negocieri cu editorii”, a spus AdC.
Google a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclamele online, mai mult decât oricare altă companie din lume, reclamele din servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.