Patronul Grampet Group, Gruia Stoica, a decis o campanie de promovare a trenului său Leon, o ramă diesel necumpărată de nimeni din România, mediul online abundând zilele acestea de o ramă care ar fi fost „surprinsă” în probe la Sibiu, scrie Club Feroviar.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Informația privind rama în probe la Sibiu apare pe mai multe site-uri dedicate transporturilor feroviare sau deținute de pasionați ai acestora.

„Trenul special în probe 28984A Sibiu-București Băneasa cu automotorul Leon 96-3201 trece prin halta Șopârlița”, scrie pe site-ul său A.R., postând și conținut foto video.
„Automotor 96 3201-0 „Leon” produs în România la VFU Paşcani, apariție surpriză în Sibiu”, afirmă și F.A., ca și cum nimeni nu s-ar fi așteptat ca trenul să apară la Sibiu și acesta ar fi apărut acolo spre surprinderea sibienilor.
„Automotorul “LEON” fabricat 100% în România după 80 de ani (totuși, automotorul Leon nu se fabrica acum 80 de ani, cum s-ar putea înțelege de aici – n.red.), inițializat de către Electroputere VFU Pașcani, și-a făcut apariția in gara Sibiu pentru probe”, titrează și o altă pagină de Facebook.
În unele poze, rama diesel are chiar un cablu de alimentare legat probabil la o instalație de încărcare a acumulatorilor care ar întări impresia de probe făcute trenului.
Trenul lui Gruia Stoica nu se află în probe. Surse din domeniul autorizării și certificărilor feroviare au confirmat pentru Club Feroviar că trenul a depășit de mult faza de probe.

Sursa foto: Grampet Group